گمانه زنی ها برای انتخاب نایب رئیس اتاق آغاز شد

خیز دولت برای کرسی دوم اتاق ایران

کدخبر: ۱۰۴۴۶۵
در حالی که یکشنبه آتی انتخابات نایب رئیس اتاق ایران است، از هر سه طیف تحول خواهان، مجمع فعالان توسعه و میانه روهای اتاق قرار است یک نفر کاندیدا شود.
خیز دولت برای کرسی دوم اتاق  ایران

به گزارش «اقتصادنیوز»، در حال حاضر گمانه‌زنی‌ها آغاز شده و حرف‌و‌حدیث‌های زیادی برای انتخاب کاندیداهای نائب رئیس اتاق ایران و به خصوص حضور مسعود کرباسیان در این انتخابات شنیده شده است.

در حال حاضر از گروه تحول‌خواهان اتاق ایران احتمال حضور مجیدرضا حریری و محسن چمن‌آرا وجود دارد که البته حضور حریری از احتمال بیشتری برخوردار است.

 مجمع فعالان توسعه نیز که سرشناسان آن کسانی مانند علاء میر محمد صادقی ، یحیی آل‌اسحاق، غلامحسین شافعی و علی نقی خاموشی است تصمیم گرفته‌اند احمد پورفلاح و مسعود دانشمند را بر صندلی نایب رئیس اتاق ایران بنشانند که البته احتمال دارد نظر نهایی بر انتخاب پور‌فلاح باشد که در این صورت احتمال دارد شافعی رئیس اتاق ایران برای انتخاب وی از سوی هیات نمایدگان با روسای اتاق‌های شهرستان‌ها وارد مذاکره شود .

از نگاه برخی این روندی است که از زمان محمد نهاوندیان در اتاق ایران باب شد که روسا برای حمایت از کاندیدای مورد نظر خود با روسای اتاق‌های شهرستان‌ها وارد مذاکره شوند.

اما آنچه در این روزها ابهام‌برانگیز شده احتمال ورود یک نماینده دولتی در بین اعضای هیات رئیسه اتاق ایران است که از نگاه برخی هیات نمایندگان اتاق ایران اگر رئیس کل گمرک کاندیدا شود شانس انتخاب او نسبت به بقیه بیشتر خواهد بود.

در این مورد یکی از نزدیکان به مسعود کرباسیان در گمرک ایران به اقتصادنیوز اعلام کرد که وی تصمیم بر حضور در انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران را دارد ولی روز شنبه آن را اعلام رسمی می‌کند.

به گفته او، البته این احتمال نیز وجود دارد که محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت،معدن و تجارت پس از بازگشت از سفر ونزوئلا از شرکت کردن کرباسیان در انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران ممانعت کند.

قرار است یکشبه آتی نائب رئیس جدید اتاق ایران انتخاب و جایگزین غلام‌حسین شافعی شود که پس از خروج محمد نهاوندیان از اتاق ایران ریاست این اتاق را برعهده گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید