روزانه 110 نفر معلول می شوند

کدخبر: ۱۰۴۴۳۳
یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری گفت: روزانه 110 نفر و سالانه سه هزار و 300 نفر در کشور به دلایل مختلف دچار معلولیت می شوند.
روزانه 110 نفر معلول می شوند

مهر نوشت:

مجید ابهری با بیان این مطلب افزود: با توجه به افزایش آمار معلولیت‌ها و بی‌توجهی به اصل پیشگیری در این زمینه ، روزانه 110 نفر به علت‌های زایمان نادرست، تصادفات جاده‌ای، سقوط از بلندی و برخی از جراحی‌ها دچار معلولیت‌های فیزیکی می‌شوند در این میان نقش ارگو مکانیک در بعضی از خودروها نیز باعث تشدید این فرایند می‌شود.

وی گفت: از آنجا که فقط سازمان بهزیستی مسئولیت مستقیم پاسخگویی به معلولین را دارد تنوع وظایف و تعدد خدمات و همچنین محدودیت امکانات باعث می‌شود که بعضی از معلولان از دریافت خدمات لازم محروم بمانند.

این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: مناسب سازی نشدن شهرها برای رفت و آمد، ضعف دسترسی به امکانات شهری مانند اتوبوس، مترو، تلفن عمومی و ... باعث شده بخش اعظمی از این افراد دچار افسردگی روحی و نا امیدی شوند.

وی با اشاره به اینکه سالانه 3300 نفر به تعداد معلولان افزوده می‌شود، گفت: تشکل‌های غیر دولتی نیز نتوانسته‌اند به طور مطلوب از حقوق آنان دفاع کند.

به گفته ابهری، آموزش و پیشگیری قبل از ازدواج ، نظارت به صنعت خودروسازی برای تولید خودروهای استاندارد و همچنین عرضه خودروهای مناسب برای معلولان و آموزش‌های لازم به خانواده‌ها، تقویت امکانات بهزیستی، برنامه‌های کوتاه مدت برای همراهی با این قشر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید