تولید ۳۲۳ هزار ایرانی مرده

کدخبر: ۱۰۸۷۸۰
در حالی که در ایران هر سال حدود ۳۷۲ هزار ایرانی شناسنامه شان در ثبت احوال مهر «باطل شد» می خورد، ۳۲۳ هزار انسان دیگر، پیش از تولد جان می سپارند؛ یا سقط می شوند یا مرده به دنیا می آیند.
تولید ۳۲۳ هزار ایرانی مرده

خبرآنلاین نوشت:

معاون وزیر بهداشت از 220هزار سقط غیرقانونی در کشور خبر می‌دهد که اگرچه زیرزمینی و غیررسمی هستند، اما در کنار سقط‌های قانونی و تولد 100هزار نوزاد مرده در سال، رقمی حدود 323هزار مرگ را شامل می‌شوند؛ 323هزار مرگ، قبل از تولد.

آمارها وقتی عجیب‌تر می‌شوند که بدانید بر اساس گزارش‌های سازمان ثبت احوال، در سال گذشته 372هزار مورد مرگ در وقایع حیاتی کل کشور به ثبت رسیده‌است. این مرگ‌ها متعلق به کسانی بوده است که شناسنامه داشتند اما رقم مرگ نوزادانی که هیچ‌وقت به دنیا نیامدند یا آنقدر عمر نکردند که صاحب شناسنامه شوند تنها 14درصد کمتر از مرگ آنها است.

تا 11سال قبل، سقط جنین به هر شکل ممنوع بود. حتی اگر سلامت مادر یا جنین به مخاطره می‌افتاد، باز قانون اجازه سقط را نمی‌داد. اما سازمان پزشکی قانونی درسال 82 بخشنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن، در صورتی که ادامه بارداری مادر به مرگ جنین یا مادر منجر شود، درخواست صدور مجوز سقط درمانی مورد پذیرش قرار می‌گیرد؛ البته در صورت دستور مقام قضایی یا درخواست زوجین با معرفی نامه پزشک معالج و قبل از 4ماهگی که روح در بدن جنین وارد می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید