اجاره نشینان نسبت به پارسال بیشتر شدند 

کدخبر: ۱۰۱۸۳۴
میزان قرار دادهای اجاره در خرداد امسال نسبت به اردیبهشت و نسبت به خرداد پارسال با روند افزایشی مواجه بوده است. این آمار در حالی است که تعداد قراردادهای منعقد شده اجاره نشینی امسال 11درصد افزایش یافته است.
اجاره نشینان نسبت به پارسال بیشتر شدند 

به گزارش" اقتصاد نیوز" با توجه به آمارهای معاملات مسکن در خرداد‌ امسال، از 203 هزار معامله منعقد شده در بخش مسکن 726 هزار مورد‌ آن مربوط به قرار‌دادهای اجاره بوده است.
براساس آمار ثبت‌ شده معاملات مسکن از میزان کل قرار‌دادهای منعقد شده در خرداد‌ امسال 35 درصد مربوط به بخش اجاره بوده است.

میزان قرار‌دادهای اجاره مسکن در خرداد‌ امسال نسبت به اردیبهشت‌ ماه بیش از 6000 مورد (معادل 9 درصد) افزایش داشته است.

در گزارش ایسنا آمده است ،‌ این رقم نسبت به زمان مشابه سال قبل حدود 11 درصد افزایش یافته است.

با توجه به آغاز فصل جابجایی هر ساله بازار اجاره از خرداد ماه رونق می گیرد و در تابستان نیز به اوج خود در طول سال می‌رسد البته با توجه به افزایش قیمت خانه و کاهش قدرت خرید مردم طی سال‌های اخیر این روند چشمگیر تر شده است.
طبق آنچه دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن ستاد وزارت راه و شهرسازی نیز اعلام کرده میانگین نسبت قیمت مسکن به درآمد خانوارهای ایرانی پس از طی یک روند نزولی در دهه 70، از سال 1380 شروع به افزایش نموده و در سال 1392 به حدود سه برابر سال 1380 رسیده است.

بنابر این گزارش نسبت قیمت مسکن (با 75 متر مربع مساحت) به درآمد خانوار شهری کشور در دوره زمانی 1370 تا 1392 بررسی آمارها همچنین نشان می دهد که در بین مراکز استان ها در سال 1391 ، بالاترین نسبت قیمت مسکن به درآمد خانوارهای شهری مربوط به شهر تهران و سپس شهر قم و همدان است و شهرهای یزد، اهواز و ایلام به ترتیب دارای کمترین نسبت قیمت مسکن به درآمد خانوار هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید