پای آخوندی در دام استیضاح

کدخبر: ۱۰۲۳۳۹
زمزمه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی برای بار دوم با 18 امضا شنیده می شود.
پای آخوندی در دام استیضاح

به گزارش اقتصاد نیوز ، ایمنی پروازها، مشکلات پروازی در برخی استان‌ها، مسکن مهر و توقف پروژه‌های مربوطه، وضعیت راه‌های روستایی و شهری و ایمنی راه‌های اصلی و همچنین وضعیت راه‌آهن این بار بر سر راه وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت تا دومین بهانه مجلس‌ها برای استیضاح وی باشد .

مدتی است موضوع استیضاح وزیر راه و شهر سازی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است. تقریبا 20 روز گذشته بود که 22 امضا برای کارهای نیمه‌کاره عباس آخوندی در مجلس جمع‌آوری شد و مدتی این جریان در سکوت به سر برد تا اینکه باز هم امروز 18 امضای دیگر برای استیضاح آخوندی به صف امضاهای مخالف رسیدند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی از درخواست 18 نفر از نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی خبر داده و گفته است که استیضاح‌کنندگان نامه درخواست استیضاح وزیر راه را تقدیم هیات رئیسه کردند اما قرار شده جلسه مشترکی بین نمایندگان متقاضی استیضاح و وزیر راه برگزار شود.

موسی‌الرضا ثروتی موضوعات ایمنی پروازها و مشکلات پروازی در برخی استان‌ها، مسکن مهر و توقف پروژه‌های مربوطه، وضعیت راه‌های روستایی و شهری و ایمنی راه‌های اصلی و همچنین وضعیت راه‌آهن را از موضوعات جمع‌آوری امضاهای نمایندگان برای بار دوم اعلام کرد.

دهم تیرماه جاری 22 امضا برای طرح‌های راه‌آهن گرگان- گنبد جاده‌های روستایی استان گلستان و فاضلاب علی‌آباد کتول برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی جمع‌آوری شده بود.

در مرحله اول جمع‌آوری امضا برای استیضاح آخوندی ، نماینده مردم علی‌آباد کتول توجه و نظارت راه و شهرسازی به پروژه‌های عمرانی را بر اساس "اولویت" خواستار شده و گفته بود که در حال حاضر پروژه‌های عمرانی در برخی مناطق کشور که اولویت چندم دارند در حال اجراست اما در استان محرومی همچون استان گلستان که نیاز به جاده، راهداری و بزرگراه دارد توجه عملی نمی‌شود.

اما این‌بار در دومین مرحله از جمع‌اوری امضاها برای آخوندی، رحمت‌اله نوروزی اظهار کرده که از آغاز جمع‌آوری امضا برای استیضاح وی به صورت مرتب دیدارهایی بین امضاکنندگان طرح استیضاح و وزیر راه و شهرسازی انجام شده‌است.

نوروزی دراین باره گفته است که در استان گلستان هشتم خرداد ماه سال جاری سیل آمد و راه‌های مواصلاتی و پل‌ها آسیب جدی دید. اقدامات راه و شهرسازی برای بازگشایی راه‌ها فقط محدود به همان روزهای اول بود و حالا پس از حدود یک ماه که برخی از این راه‌ها مجددا دچار آسیب شده است، حتی یکی ماشین راه‌سازی در منطقه وجود ندارد تا مسیر را برای مردم بازگشایی کند.

این درحالی است که کمتر از یک سال از زمان آغاز وزارت آخوندی میگذرد و وی بارها به سوالات نمایندگان درباره طرح‌های در حال ساخت و پروژه‌های احداثی پاسخ داده است. در ابتدا بهمن سال گذشته او تهدید به استیضاح شد که البته با مذاکرات انجام شده قبل از کشیده شدن موضوع به صحن علنی مجلس منتفی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید