وزیر نفت عراق خبر داد:

افزایش تولید نفت عراق برای جبران ارزان فروشی

کدخبر: ۱۱۰۷۳۹
وزیر نفت عراق روز دوشنبه دوم فوریه (سیزدهم بهمن) از افزایش ظرفیت تولید و صادرات نفت خام برای جبران کاهش قیمت آن در بازار جهانی خبر داد.
افزایش تولید نفت عراق برای جبران ارزان فروشی

به گزارش اقتصادنیوز، عادل عبدالمهدی گفت: «به حداکثر رساندن تولید نفت و شکستن رکورد صادرات از زمان کشف نفت در عراق، از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که به عنوان یک راهبرد برای وزارت نفت در نظر گرفته شده است.»
او خاطرنشان کرد: «با وجود این‌که ما تولید نزدیک به چهار میلیون بشکه نفت خام در روز را که بیشترین مقدار تولید نفت در عراق تا به امروز به شمار می‌رود آغاز کرده‌ایم، اما برای رسیدن به سقف دو برابر مقدار تولید کنونی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.»
او افزود: «بر اساس این برنامه‌ریزی‌ها، ظرفیت صادرات به صورت نسبی با افزایش تولید نفت خام بالا می‌رود که این موضوع اثرات مثبتی بر اقتصاد ملی عراق خواهد داشت. از جمله مهم‌ترین این تأثیرات می‌توان به جبران قیمت پایین نفت، بهره‌برداری از وجود نفت در بالای فهرست سایر منابع انرژی و امکان استفاده از آن برای ساخت یک سیستم اقتصادی چندوجهی اشاره کرد.»
این در حالی است که توافق میان بغداد و اربیل، راه را برای افزایش صادرات نفت عراق به بیش از سه میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه در روز که بالاترین سطح صادرات از سال ١٩٧٩ تاکنون به شمار می‌رود، باز کرده است.
تحلیلگران صنعت نفت بر این اعتقادند که دولت عراق در تلاش است برای مقابله با بحران مالی و هزینه‌های بالای مبارزه با گروه تروریستی داعش درآمدهای نفتی خود را به هر قیمتی افزایش دهد. دولت عراق قصد دارد تولید نفت خود را در سال‌های آینده افزایش دهد و جایگاه خود را در اوپک به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نفت این سازمان تثبیت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید