پیش بینی جدید از تغییرات ارزش ارزها معتبر

کدخبر: ۱۱۰۹۰۳
روز جمعه شاخص های مالی در آمریکا رشد کردند و افزایش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر از سر گرفته شد.
پیش بینی جدید از تغییرات ارزش ارزها معتبر

به گزارش اقتصادنیوز، روز جمعه شاخص های مالی در آمریکا رشد کردند و افزایش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر از سر گرفته شد. در نهایت، گزارش وزارت کار آمریکا درباره وضعیت بازار کار این کشور در ماه ژانویه منتشر و در آن مشخص شد در ماه گذشته میلادی کارفرماها در بخش غیرکشاورزی آمریکا ۲۵۷ هزار فرصت شغلی ایحاد کرده اند البته نرخ بیکاری با 0.1 درصد رشد به 5.7 درصد افزایش یافته است. اقتصاددان ها در نظرسنجی خبرگزاری رویترز پیش بینی کرده بودند 234 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است. طی سه ماه اخیر متوسط تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در اقتصاد آمریکا 336 هزار مورد بوده است.

نکته بسیار مهم در گزارش وزارت کار آمریکا، افزایش تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه های نوامبر و دسامبر است. در این گزارش آمده است، در ماه دسامبر و نوامبر به ترتیب 329 هزار و 423 هزار مورد فرصت شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا ایجاد شده است. پیشتر این ارقام به ترتیب 252 هزار و 353 هزار مورد ذکر شده بود.

ماه ژانویه دومین ژانویه در یازده سال اخیر است که در آن اعداد و ارقام وزارت کار بهتر از پیش بینی اقتصاددان هاست. میزان دستمزدهای ساعتی 12 سنت افزایش یافته که افزایش 2.2 درصدی در مقیاس سالانه را نشان می دهد. این بیشترین رشد ماهانه طی حداقل 6 سال اخیر است.

گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا با افزودن بر احتمال اقدام بانک مرکزی آمریکا در حوزه بالا بردن نرخ های بهره، سبب رشد ارزش دلار شده است. این گزارش نشان دهنده شروعی خوب برای سال 2015 است و نشان داده که ضعف اقتصاد جهان نتوانسته لطمه ای بزرگ به اقتصاد آمریکا وارد کند. بانک مرکزی آمریکا در سال گذشته میلادی خرید اوراق قرضه دولت را متوقف کرد و قصد دارد در ماه های آینده نرخ های بهره را بالا ببرد. افزایش سطح دستمزدها به این نهاد کمک می کند راحت تر برنامه خود را اجرا کند.

در روزهای اخیر گزارش های متعدد از وضعیت اقتصاد آمریکا منتشر شده و این گزارش ها عموما مثبت بوده است. شاخص اعتماد مصرف کنندگان آمریکا در ماه جاری میلادی به بالاترین میزان در یازده سال اخیر افزایش یافته است زیرا مصرف کنندگان پیش بینی می کنند وضعیت بازار کار بهتر خواهد شد و سطح دستمزدها افزایش خواهد یافت. شاخص تامسون رویترز و دانشگاه میشیگان از اعتماد مصرف کنندگان در ماه جاری به 98.1 رسیده و این بهترین رقم از ژانویه سال 2004 است. در ماه دسامبر این رقم 93.6 بود.

تحلیلگران بازارهای ارز معتقدند رشد ارزش دلار ادامه پیدا خواهد کرد و کاهش ها زودگذر هستند.
منبع جهان سهم

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید