مشارکت قطر در ساخت یک پایانه LNG در چین

کدخبر: ۱۱۴۳۰۵
دو شرکت قطری در ساخت یک پایانه LNG در چین مشارکت می‌کنند.
مشارکت قطر در ساخت یک پایانه LNG در چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ؛ دو شرکت قطری توافق کرده‌اند که با پرداخت حدود پنج میلیارد دلار برای ٤٩ درصد از سهام شرکت چینی Shandong Dongming Petrochemical Group به صنعت این کشور در ساخت یک پایانه دریافت LNG و توسعه بخش خرده‌فروشی گازوییل کمک کنند.

ابراهیم التینی، مدیرعامل شرکت قطری گفت: «دو شرکت قطری هزینه ساخت این پایانه دریافت LNG با ظرفیت سه میلیون تن در سال و یک واحد ذخیره‌سازی LNG را در چین پرداخت خواهند کرد.»

وی افزود: «شرکت شاندونگ دانگمینگ نیز از پول دریافتی بابت فروش سهام به این شرکت‌های قطری برای ساخت یک هزار جایگاه پمپ بنزین در شش استان در جنوب پکن استفاده خواهد کرد.»

این مقام ارشد اعلام کرد که ما یک مشاور مالی به کار گرفته‌ایم و انتظار می‌رود که تا پیش از پایان امسال قرارداد در این باره نهایی شود.

قطر، بزرگ‌ترین صادرکننده LNG در جهان، به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری‌های خود در چین و آسیاست که بخش عمده‌ای از نفت و LNG خود را می‌فروشد.

شرکت شاندونگ دانگمینگ که مدیریت یک پالایشگاه نفتی حدود ٤٥٠ هزار بشکه در روز را بر عهده دارد، پیش‌بینی می‌کند که حدود یک سوم از تولید خود را با احداث جایگاه‌های جدید سوخت‌رسانی بفروشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید