جمع‌آوری بازار غیرمجاز سیم‌کارت‌های فعال

کدخبر: ۱۱۴۶۶۹
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا دو ماه آینده با دسترسی اپراتورهای تلفن همراه به سامانه ثبت احوال و احراز هویت سریع افراد، امکان وصل آنی سیم‌کارت فراهم و بازار غیر مجاز سیم‌کارت‌های فعال برچیده خواهد شد.
جمع‌آوری بازار غیرمجاز سیم‌کارت‌های فعال
غلامرضا دادش‌زاده از دسترسی اپراتورهای تلفن همراه به سامانه ثبت احوال برای احراز هویت مشترکان و ثبت نام در لحظه سیمکارت تا دو ماه آینده خبر داد.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: در گام نخست هم اکنون یکی از اپراتورهای تلفن همراه به صورت آنلاین به سامانه ثبت احوال کشور متصل است و از این طریق سیم‌کارت‌های این اپراتور به محض ثبت نام و ارائه مدارک در دفاتر با اطلاعات ثبت احوال مطابقت داده شده و فعال می‌شوند.
 
وی ادامه داد: در شرایط فعلی فعال‌سازی سیم‌کارت از مرحله دریافت مدارک تا تایید اطلاعات، از  6 ساعت تا 48 ساعت در اپراتورهای مختلف به طول می‌انجامد که این زمان قابل قبول نیست و زمینه تخلف‌هایی از جمله فروش سیم‌کارت فعال در بازار را ایجاد می‌کند.
 
داداش‌زاده تاکید کرد: با اتصال اپراتورهای تلفن همراه به سامانه ثبت احوال و احراز هویت سریع و سپس وصل آنی سیم‌کارت، بازار غیر مجاز سیم‌کارت‌های فعال نیز برچیده خواهد شد.

منبع: فارس
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید