در گزارش بلومبرگ از بازار فلزات لندن منعکس شد

سقوط دنباله‌دار قیمت نیکل

کدخبر: ۱۱۵۵۸۸
قیمت نیکل که طی یک دوره طولانی از اوایل ماه ژانویه وارد روند کاهش قیمت شده است، در پایان هفته گذشته چهار روز پیاپی افت را پشت سر گذاشت. کارشناسان دلیل این کاهش قیمت را افزایش ذخایر نیکل در انبارهای بازار فلزات لندن عنوان کرده‌اند.
سقوط دنباله‌دار قیمت نیکل
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، قیمت نیکل همچنان در حال سقوط است. نیکل طی یک دوره طولانی از اوایل ماه ژانویه وارد روند  کاهش قیمت شده است. کارشناسان دلیل این کاهش قیمت را افزایش ذخایر نیکل در انبارهای بازار فلزات لندن عنوان کرده‌اند. این افزایش ذخایر حکایت از اضافه عرضه دارد.

ذخایر نیکل در بازار فلزات لندن برای چهارمین روز پیاپی افزایش داشت و به سطح 433 هزار و 752 تن رسید؛ این رقم اندکی کمتر 435 هزار و 48 تن، رکورد بیشترین میزان ذخایر نیکل درطول تاریخ (بازار فلزات لندن) بوده است. 

در همین حال نگرانی‌ها در مورد تقاضای فلزات صنعتی نیز افزایش پیدا کرده است. بعد از انتشار گزارش‌‌هایی طی هفته اخیر مشخص شد نرخ رشد اقتصادی چین (بزرگترین کشور مصرف کننده فلزات صنعتی) در سه‌ماهه اخیر به کمترین میزان خود از سال 2009 رسیده است.

مایکل تورک، رئیس شرکت BGC فعال در زمینه فلزات پایه در نیویورک می‌گوید: قیمت نیکل به دلیل افزایش ذخایر و کاهش تقاضا از روند افزایشی فاصله گرفته است. 
در همین حال حتی اعتصاب کارگران شرکت بی‌اچ بیلیتون، در دومین معدن بزرگ استخراج آهن- نیکل جهان واقع در کلمبیا نیز قیمت نیکل را افزایش نداد.
قیمت نیکل طی آخرین معاملات در بازار فلزات لندن برای تحویل سه ماهه با 2.3 درصد کاهش به سطح 12 هزار و 555 دلار درهر تن رسید. قیمت نیکل برای چهارمین هفته پیاپی افت داشته است که طولانی ترین دوره سقوط از 2 ژانویه بوده است. 

قیمت مس، از دیگر فلزات غیر آهنی مهم، در آخرین معاملات بازار فلزات لندن بدون تغییر در سطح 6060 دلار در هر تن معامله شد. قیمت‌های آلومینیوم، قلع و روی نیز با کاهش مواجه بوده‌اند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید