کدام گوشی‌ها در بازار ایران پرطرفدارند؟ + توصیه‌هایی برای خرید

کدخبر: ۱۲۶۱۳۲
سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری هستند که ویژگی‌ها و مشخصات گوشی‌های موجود در بازار، از جدید تا قدیمی‌‌ترین آنها را اطلاع‌رسانی می‌کنند. پس باید نسبت به هزینه و ملاک‌هایی که برای خرید این کالا دارید، گوشی‌های مورد علاقه خود را انتخاب و اطلاعات موردنیاز آن را کسب کنید.
کدام گوشی‌ها در بازار ایران پرطرفدارند؟ + توصیه‌هایی برای خرید

به گزارش اقتصادنیوز، در میان بازارهای دیجیتال، بازار تلفن‌های هوشمند در اوج بی‌رمقی بازار شلوغی به شمار می‌آید. از آنجا که این کالا به نیازی روزانه تبدیل شده، به هرحال کاربران برای خرید تلفن‌همراه یا آشنایی با محصولات جدید به این بازار ورود پیدا می‌کنند. اما با توجه به تنوع بالا در این بازار، برای خرید این کالای ضروری می‌بایست به جمع‌آوری اطلاعات اولیه نسبت به کالایی که موردنیاز است، صورت گیرد.

در حال حاضر سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری هستند که ویژگی‌ها و مشخصات گوشی‌های موجود در بازار، از جدید تا قدیمی‌‌ترین آنها را اطلاع‌رسانی می‌کنند. پس باید نسبت به هزینه و ملاک‌هایی که برای خرید این کالا دارید، گوشی‌های مورد علاقه خود را انتخاب و اطلاعات موردنیاز آن را کسب کنید. در هنگام خرید نیز، می‌توانید با توجه به نظر فروشندگان و تجربیات آنها از میان گوشی‌های انتخابی خود،‌ خرید تلفن همراه موردنظر را قطعی کنید. اما در خرید تلفن‌های همراه رعایت چه نکاتی ضروری است و چه مواردی ملاک قرار گرفته می‌شوند؟

مسلما هر فردی  برای خرید تلفن همراه مورد نظر، سلیقه‌ای متفاوت دارد. از برند و مارک کالا گرفته تا قیمت و کیفیت آن، همه در خرید یک کالا نقش دارند.

برند و مارک تلفن همراه از مواردی است که امروزه برای بسیاری از افراد مهم است. حتی برخی از افراد هستند که تنها برند خاصی را می‌پسندند و ترجیح می دهند حتی مبلغ بیشتری بپردازند تا از آن برند استفاده کنند. در حال حاضر این کالا در برندهای بسیاری نظیر، اپل، سامسونگ،‌ سونی، هوآوی، ال‌جی،‌ آلکاتل، اچ‌تی‌سی، نوکیا، بلک‌بری،‌لنوو، موتورولا، ایسوس و... عرضه شده‌ است.

اما در این میان افرادی هم هستند که به مساله برند بودن کالا توجهی ندارند و قیمت برای آنها اصلی‌ترین بخش قضیه است. این کاربران ترجیج می دهند مبلغ کمتری هزینه کنند ولی از امکانات آن کالا به طور کامل بهره ببرند و برای بهره بردن از امکانات مدنظر خود کمترین هزینه را می‌کنند. آنها معتقدند همان ارزان‌ترین کالا، نیازهای آنها را برآورده می‌سازد.

در حال حاضر در بازار ایران به دلیل رقابت میان سایر برندها، تلفن‌های همراه در رده‌های میان‌قیمت و ارزان‌قیمت هم ارائه شده که موردپسند بسیاری از کاربران قرار گرفته‌اند و حتی به گفته برخی از فروشندگان در پاساژهای موبایل،‌ بسیار پرفروش هم بوده‌اند.

اما کیفیت! مسلماً کیفیت عامل موثری در تعیین و خرید کالای موردنیاز است که خود به عوامل بسیاری بستگی دارد. به عنوان نمونه برای یک تلفن‌همراه لازم است که سرعت پردازنده مناسبی داشته باشد یا اینکه نوع سیستم‌عامل آن از موارد مهم در تصمیم‌گیری برای خرید است که  تلفن‌همراه موردنظر IOS، ویندوزفون یا اندروید باشد.

همچنین علاوه بر آنها، حافظه رم، پشتیبانی از امکانات به‌روز نظیر 4G و کابل‌های OTG و... ، اندروید بالا و بسیاری از موارد دیگر در کیفیت یک تلفن‌همراه تاثیر می‌گذارد. البته همه چیز بستگی به انتخاب،  نوع استفاده و میزان هزینه خریدار دارد.

علاوه بر موراد ذکرشده از آنجا که امروزه دوربین‌ها نقش بسزایی در ثبت خاطره‌ها دارند، بسیاری از کاربران هستند که برای تهیه تلفن‌همراه خود به کیفیت دوربین آن توجه می‌کنند و در نظر دارند که از این کالا به عنوان دوربین نیز، بهره ببرند. پس این کاربران باید در میان تلفن‌های همراه، اسمارت‌فون‌هایی که برای عکاسی و عکاسی سلفی مناسب‌اند را انتخاب ‌کنند.

صفحه نمایش نیز، از مواردی است که امروزه موردتوجه بسیاری از کاربران قرار می‌گیرد، امروزه اکثراً ترجیح می‌دهند از گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ استفاده کنند تا از دیدن عکس، کلیپ و... لذت ببرند. ولی برخی از کاربران هم هستند که برخلاف آن علاقمندند تا تلفن‌همراهی که سبک‌تر است و به راحتی در دست‌شان جا می‌گیرد را خریداری کنند. البته غیر از اندازه آن، نوع صفحه لمسی، وضوح و ابعاد تصویر از اصلی‌ترین پارامترها برای خرید یک گوشی به شمار می‌آید.

از دیگر عواملی که در هنگام خرید تلفن‌همراه باید به آن توجه کرد، باتری تلفن‌همراه است. از آنجا که تلفن همراه روزانه و مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرد، دیر تمام شدن باتری آن و زود شارژ شدن آن از مواردی است که برای کاربران بسیار ضرورت دارد. پس باید دقت کرد تا تلفن‌همراهی خریداری کرد که شارژدهی مناسبی داشته باشد.

به گزارش اقتصادنیوز، هرچند که امروزه در بازار دیجیتال تلفن‌های همراه بسیاری عرضه شده اما در جدول زیر، قیمت برخی از گوشی‌ها که به دلیل بهره بردن از امکانات و مشخصات خاص در بازار ایران پرطرفدار بوده‌اند آورده شده است.

جدیدترین‌ها

 کالا

محدوده قیمت

سامسونگ

Galaxy S6

2100000-1900000

Samsung Galaxy J5

760000

Galaxy S6 edge

2700000-2200000

Galaxy Note 4

1800000-1700000

اپل

Apple iPhone 6

2900000-2200000

Apple iPhone 6 Plus

3150000-2440000

iPhone 5S

2030000-1630000

سونی

Sony Xperia C3 Dual SIM

745000

زد۳ کامپکت

1230000

ال‌جی

جی۳

1120000

جی۴

1660000

هوآوی

Ascend Mate7

1400000-1100000

Huawei P8 Lite

770000

اچ‌تی‌سی

HTC M9 Plus

1835000

HTC One ME Dual sim

1789000

HTC Desire Eye

1359000

نوکیا

Lumia 1520

1700000

Nokia Lumia 625

549000

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید