افزایش قیمت نفت در معاملات کم‌حجم تعطیلات سال نو چین/ نفت برنت 34 دلار

کدخبر: ۱۳۷۲۵۲
قیمت نفت در معاملات آتی روز دوشنبه با اندکی افزایش مواجه شد و این در حالی بود که به دلیل تعطیلات بازارهای آسیایی به دلیل سال جدید قمری در چین، حجم معاملات بسیار کم بوده است. 
افزایش قیمت نفت در معاملات کم‌حجم تعطیلات سال نو چین/ نفت برنت 34 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت با رشدی 33 سنتی به 34 دلار 39 سنت رسید. این معیار جهانی روز جمعه با افتی 40 سنتی 34 دلار و 6 سنت معامله شده بود. هر بشکه نفت آمریکا نیز رشدی 29 سنتی را تجربه کرد تا قیمت 31 دلار و 18 سنتی را به ثبت برساند.

هر دو قرارداد در اوایل معاملات روز دوشنبه و به دلیل حجم پایین معاملات اندکی با افت قیمت مواجه شده بودند.

ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد بازار CMC در سیدنی اعلام کرد:‌ «رشد قیمت مشاهده شده در اواسط هفته گذشته به طور کامل بازنگشته ولی جهت حرکت قیمت مجددا مثبت شده است. بازار در انتظار سخنرانی جانت یلن در روز چهارشنبه و انتشار آمار موجودی نفت خام آمریکا در همان روز است. ما با نگرانی منتظر این دو رویداد هستیم. ملاقات میان عربستان سعودی‌ و ونزوئلا در روز یکشنبه به منظور بحث در مورد جهت‌گیری برای پایان دادن به قیمت‌های پایین نیز موجب رشد اندک قیمت نفت خام شده است.»

 علی النعیمی، وزیر نفت عربستان در مورد همکاری میان اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفتی برای ثبات بازار نفتی با همتای ونزوئلایی خود به مذاکره پرداخت ولی هنوز هیچ توافقی از سوی عرضه‌کنندگان صورت نگرفته است.

الوگیو دل‌پینو، وزیر نفت ونزوئلا که به منظور لابی برای اقدام برای افزایش قیمت نفت در سفر به سر می‌برد، اعلام کرد که ملاقاتش با نعیمی سودبخش بوده است. چشم‌انداز خودداری عرضه باعث شده تا قیمت نفت از پایین‌ترین سطح 12 سال اخیر خود در ماه گذشته فاصله بگیرد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید