به منظور جلوگیری از عرضه محصولات چینی

هند مالیات واردات آلومینیوم را بالا می‌برد

کدخبر: ۱۳۸۸۲۹
دولت هند مالیات بر واردات آلومینیوم از چین را افزایش خواهد داد. این اقدام هند به منظور جلوگیری از عرضه ارزان از سوی چین و حفظ تولیدکنندگان داخلی فلزات بوده است.
هند مالیات واردات آلومینیوم را بالا می‌برد
 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، بر اساس اسناد بودجه سال مالی جدید که از اول آوریل آغاز خواهد شد، عوارض بر آلومینیوم اولیه از 5 درصد به 7.5 درصد افزایش خواهد یافت. تعرفه روی دیگر محصولات آلومینیومی نیز از 7.5 درصد به 10 درصد و تعرفه روی آلیاژهای قلع نیز از 5 درصد به 7.5 درصد افزایش خواهد یافت.

کندی اقتصاد چین موجب افزایش سیل فلزاتی همچون آلومینیوم و قلع در بازارهای جهانی شده و تنش تجاری را افزایش داده است. بالویندر کومار، دبیرکل معادن هند در اوایل این ماه اعلام کرد که افزایش واردات آلومینیوم بزرگترین ترس این کشور باقی مانده است و ما به این منظور مالیات حمایتی در نظر خواهیم گرفت.

آبهیجیت پاتی، مدیر ارشد اجرایی شرکت آلومینیوم ودانتا اعلام کرد: «این موضوع خبر خوبی است ولی برای احیای صنعت کافی نخواهد بود. ما همچنان روی مالیات‌های حمایتی و دیگر اقدامات کار خواهیم کرد.»

سهام شرکت ودانتا با افتی 1.7 درصدی نسبت به روز گذشته، 70.60 روپیه قیمت داشت این در حالی است که سهام گروه صنعتی هیندالکو با افتی 1 درصدی 68.75 روپیه معامله شد و سهام شرکت ملی آلومینیوم هند با 1.2 درصد کاهش قیمت به 32.90 روپیه رسید. شاخص BSE اس‌اند‌پی نیز افتی 0.7 درصدی را تجربه کرد.

بر اساس آمار اداره کل اطلاعات و آمار تجاری، واردات آلومینیوم هند در هشت ماه منتهی به نوامبر با رشدی 4.5 درصدی به 1.13 میلیون تن رسیده است. در پی پیشنهاد دولت برای دوبرابر کردن مالیات انرژی پاک روی زغال‌سنگ به منظور نبرد با آلودگی زیست‌محیطی و رساندن آن به 400 روپیه به ازای هر تن،‌ صنعت این کشور دچار ناامیدی شده و این موضوع سوخت را برای تولیدکنندگان گرانتر خواهد کرد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید