طبق آخرین گزارش بانک جهانی

صادرات نفت ایران طی یک سال آینده افزایش چشمگیری پیدا نمی کند

کدخبر: ۱۰۰۳۷۴
با وجود توافقهای اولیه در مورد مساله هسته ای و انتظار کاهش تنشهای غرب با ایران بر سر مساله هسته ای ، صادرات نفت ایران ظرف یک سال آینده افزایش پیدا نمی کند.
صادرات نفت ایران طی یک سال آینده افزایش چشمگیری پیدا نمی کند
به گزارش اقتصاد روز به نقل از بانک جهانی ،

با وجود اینکه انتظار می رفت توافق های انجام شده در حوزه هسته ای زمینه را برای کاهش تحریمها فراهم کند و باعث افزایش توان صادراتی و تولیدی ایران شود ، ولی شرایط موجود در فضای سیاسی و اقتصادی به گونه ای است که انتظار افزایش صادرات ایران ظرف یک سال آینده بسیار خوش بینانه است.بانک جهانی در این مورد نوشت:" روند حذف تحریمها تدریجی خواهد بود و به همین دلیل به یکباره نفت ایران به بازار جهانی وارد نمی شود .
ضمن اینکه سرمایه گذاری در صنعت نفت فرایندی زمان بر است و از زمان آغاز سرمایه گذاری تا حصول نتیجه مطلوب از آن و افزایش توان تولیدی زمانی بیش از یکسال نیاز است."
ایران که سالها به عنوان دومین تولید کننده نفت در سازمان اوپک فعالیت می کرد تحت تاثیرفشارهای اقتصادی و بین المللی ناشی از تحریم ، تولید و صادرات نفتش تنزل پیدا کرد . این کاهش توان تولیدی در سال 2012 میلادی مشهود تر بود . آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد در نوامبر سال 2012 میلادی تولید نفت ایران برابر با 2.5 میلیون بشکه در هر روز بود که 1.2 میلیون بشکه از این نفت صادر می شد .
قبل از تحریمهای اقتصادی سال 2011 میلادی- تحریمهایی که صنعت نفت و صادرات نفت ایران را هدف قرار داده بود- این کشور روزانه 3.5 میلیون بشکه نفت تولید می کرد و صادرات نفتی اش برابر با با 2.5 میلیون بشکه در هر روزبود .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید