تامین منابع مالی برای اجرای یک پروژه بزرگ در روسیه انجام شد

خط لوله انتقال گاز از شرق سیبری به مرز چین می رود

کدخبر: ۱۰۰۶۱۴
شرکت گازپروم روسیه در نظر دارد ساخت خط لوله انتقال گاز طبیعی از شرق سیبری به مرز چین را آغاز کند. روسیه برای توسعه سه حوزه گازی جدید خود نیز به سرمایه های خارجی نیاز دارد که بخشی از این سرمایه توسط دولت چین تامین می شود.
خط لوله انتقال گاز از شرق سیبری به  مرز چین می رود

به گزارش اقتصاد روز به نقل از راشا تودی، دولت چین در نظر دارد 25 میلیارد دلار از هزینه واردات گاز روسیه را به عنوان پیش‌پرداخت اجرای این قرارداد بپردازد و این مبلغ به شرکت گازپروم تعلق می‌گیرد تا تامین مالی پروژه 75 میلیارد‌دلاری خود برای ساخت یک خط لوله انتقال گاز از شرق سیبری به مرز چین و توسعه سه حوزه گازی خود را انجام دهد.

این مبلغ به عنوان پیش‌پرداخت قرارداد 400 میلیارد‌دلاری منعقد شده بین چین و روسیه به منظور صادرات گاز روسیه از سال 2018 میلادی تا سال 2048 میلادی- به مدت 30 سال- به روس‌ها پرداخت می‌شود.

پوتین اعلام کرد پروژه صادرات گاز روسیه به چین، باعث توسعه اقتصادی روسیه و کشورهای خاور دور می‌شود و به اقتصاد روسیه کمک می‌کند تا به ثبات و رشد برسد.

روسیه هم‌اکنون 20 درصد از درآمد صادرات گاز طبیعی خود را از صادرات گاز به اروپا تامین می‌کند که نیمی از این مبلغ از طریق اوکراین به اروپا می‌رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید