درسی برای افزایش چشمگیر بهره‌وری

راز صرفه‌جویی 17 میلیارد دلاری دومین بانک بزرگ آمریکا

کدخبر: ۱۲۷۳۰۹
«بنک آو آمریکا» دومین بانک بزرگ ایالات متحده با موفقیت کامل توانست اهداف خود در کاهش جدی هزینه‌ها را محقق کند؛ اما سوال اینجاست که چطور بانکی با این عظمت توانسته خارج از سیستم مالی خود به چنین موفقیتی دست‌یابد؟
راز صرفه‌جویی 17 میلیارد دلاری دومین بانک بزرگ آمریکا

به‌گزارش اقتصادنیوز، وقتی صحبت از بانکداری می‌شود، به اهمیت بهره‌وری آن‌طور که باید و شاید پرداخته نشده است؛ اما به نظر می‌رسد «بنک آو آمریکا» به خوبی اهمیت آن را درک کرده است. چراکه دومین بانک بزرگ ایالات متحده، توانسته در هزینه‌های سالانه خود 17 میلیارد دلار صرفه‌جویی کند.

به‌گزارش پایگاه اینترنتی فول، اگر «بنک آو آمریکا» بتواند به همین روند خود ادامه دهد، به‌زودی خواهد توانست با سایر رقیبان سرسخت خود نظیر «ولز فارگو» ازنظر بهره‌وری رقابت کند.

با توجه به حجم صرفه‌جویی هزینه‌های «بنک آو آمریکا»، قطعا این کنجکاوی به‌وجود می‌آید که این بانک چگونه توانسته در این سطح صرفه‌جویی مالی آن‌هم خارج از سیستم گردش مالی خود داشته باشد؟ پاسخ این سوال را باید در توضیحات «برایان موینیهان»، مدیرعامل این بانک جستجو کرد که از سه جنبه این سوال را پاسخ داده است.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل صرفه‌جویی، اجرای طرح News BAC بود که این طرح با هدف کاهش هزینه ها ازسوی بانک شارلوت در سال 2011 ارائه شد. هدف از اجرای این طرح، صرفه‌جویی سالانه هشت میلیارد دلار در هزینه‌های اصلی راه‌اندازی و نگهداری این بانک بود که در سال 2014 محقق شد.

دومین عامل مهم، ایجاد بخش دارایی‌ها و خدمات بود (LAS) بود که «بنک آو آمریکا» این واحد را پس از وقوع بحران بزرگ مالی ایجاد کرد تا بدین ترتیب بتواند دارایی‌های اصلی خود را حفظ کند. واحد LAS در روزهای اوج فعالیت خود، 41 هزار و 800 نیرو را به استخدام خود درآورد و آنها را مامور رسیدگی به وام‌های معوق کرد.

این بانک همچنین می‌تواند شمار کارکنان پروژه LAS را تا پایان سه‌ماهه دوم سال با 70 درصد کاهش، به 12 هزار و 600 نفر تقلیل دهد. بدین‌ترتیب، هزینه‌های این واحد از دو میلیارد و 700 میلیون دلار در سه‌ماهه دوم سال 2011، به 900 میلیون دلار در سه‌ماهه دوم سال‌جاری کاهش می‌یابد. این صرفه‌جویی معادل سالانه 7 میلیون دلار خواهد شد.

در نهایت، سومین عامل در صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌های «بنک آو آمریکا» را می‌توان در خارج از دو طرح فوق دانست که این بانک موفق شد سالانه دو میلیارد دلار دیگر صرفه‌جویی کند. این صرفه جویی از سایر فعالیت‌های خارج از پروژه BAC حاصل شد. به‌رغم این پیشرفت‌ها، «بنک آو آمریکا» همچنان به فعالیت و تلاش خود برای کاهش هزینه‌ها ادامه می‌دهد. علاوه بر این طرح‌ها، «بنک آو آمریکا» یک طرح هزینه‌ای دیگر راه‌اندازی کرده که از آن با عنوان برنامه «تسهیل و بهبود» یا SIM یاد می‌شود. هدف از اجرای این برنامه، ایجاد فرهنگ نظم بخشی به هزینه‌ها است که این برنامه‌ها هم‌راستا با سایر موسسات مالی دیگر نظیر «ولز‌فارگو» و «یو‌.اس‌ بنکورپ» اجرا می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید