گوگل تبلت های سه بعدی را در اختیار توسعه دهندگان خود قرار داده است

کدخبر: ۱۰۰۵۲۴
پروژه موسوم تانگو ابتدا قرار بود در قالب یک تلفن ارایه شود، اما وال استریت ژورنال گزارش نموده که از فناوری مشابه در یک تبلت نیز استفاده شده و ۴۰۰۰ نمونه از آن نیز تولید گردیده و در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است تا بتوانند از سنسورهای عمق سنج سه بعدی آن در اپلیکیشن های خود بهره ببرند.
گوگل تبلت های سه بعدی را در اختیار توسعه دهندگان خود قرار داده است
به گزارش اقتصاد روز به نقل از زومیت، پروژه Tango گوگل، تلفنی که به سنسورهای عمق سنج مجهز شده‌ و قادر به ذخیره سه‌بعدی دقیق اشیاء است را به خاطر دارید؟ حال وال‌استریت‌ژورنال به نقل از افراد درگیر در این پروژه نوشته است که گوگل ۴۰۰۰ تبلت مجهز به فناوری مشابه پروژه تانگو را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است.

دوربین‌های بکار رفته در پروژه تانگو شامل این موارد می‌شوند:
 
دوربین استاندارد ۴ مگاپیکسلی در پشت دستگاه
لنز با زاویه دید ۱۸۰ درجه عریض
دوربین عمق سنج با قابلیت ضبط تصویر ۳۲۰ در ۱۸۰ پیکسل و ۵ هرتز
دوربین جلو با زاویه دید ۱۲۰ درجه

تمام این سنسورها توسط پردازنده اصلی دستگاه کنترل می‌شوند تا هر حرکتی از ابزار را دنبال کنند و یک نقشه سه بعدی از اطراف کاربر ایجاد نمایند. در حال حاضر ساخت نقشه از محیط‌های داخلی برای گوگل دشوار است و احتمالا این شرکت از این فناوری برای تکمیل نقشه خود نیز استفاده خواهد کرد. فقط کافی است تا تلفن تانگو در اختیار تعداد زیادی از مردم قرار گیرد تا دست به دست هم دهند و نقشه گوگل را کامل‌تر کنند!
 
پروژه تانگو ابتدا قرار بود در قالب یک تلفن ارایه شود، اما وال‌استریت‌ژورنال گزارش نموده که از فناوری مشابه در یک تبلت نیز استفاده شده و ۴۰۰۰ نمونه از آن نیز تولید گردیده و در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است تا بتوانند از سنسورهای عمق سنج سه‌بعدی آن در اپلیکیشن‌های خود بهره ببرند.
 
پروژه تانگو قرار است در موارد مختلف مورد استفاده قرار گیرد. حتی ناسا تایید نموده که از تانگو در ماموریت‌های فضایی استفاده خواهد کرد.
 
به این ترتیب احتمالا در آینده‌ای نزدیک، بکار گیری از سنسورهای سه‌بعدی و دوربین بکار رفته در پروژه تانگو به یک استاندارد برای تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند اندرویدی بدل خواهد شد.
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید