تصویب اصول حاکم بر ارائه ترابردپذیری شماره تلفن همراه

کدخبر: ۱۰۱۱۳۹
دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تصویب "اصول حاکم بر ارائه ترابردپذیری شماره تلفن همراه" در آخرین جلسه این کمیسیون خبر داد.
تصویب اصول حاکم بر ارائه ترابردپذیری شماره تلفن همراه
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، علی‌اصغر عمیدیان با اشاره به اینکه ترابرد شماره فقط برای سیم‌کارتهای فعال امکانپذیر است، در این باره گفت: در فرایند ترابردپذیری شماره تلفن‌همراه، مشترک یک اپراتور با حفظ شماره خود می‌تواند اپراتور خود را تغییر دهد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای انجام عملیات ترابرد، مشترک دارای سیم‌کارت فعال باید درخواست خود را به صورت الکترونیکی یا با مراجعه حضوری به اپراتور پذیرا، یعنی اپراتوری که مشترک اپراتور دیگر، قصد استفاده از خدمات آن را دارد، ارائه کند و اپراتور پذیرا موظف است درخواست مشترک را براساس دستورالعمل اجرائی که از سوی رگولاتوری ابلاغ می‌شود تا رسیدن به نتیجه نهائی و تکمیل عملیات ترابرد شماره مورد درخواست مشترک و برقراری خدمت پیگیری و اجرا کند.

عمیدیان درباره تقاضای ترابرد شماره گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون، در حال حاضر هر مشترک برای هر شماره می تواند حداکثر دو بار در سال، تقاضای ترابرد شماره داشته باشد.

​وی با اشاره به اینکه ترابرد شماره فقط بصورت نظیر به نظیر یعنی سیم‌کارت دائمی به سیم‌کارت دائمی و سیم‌کارت اعتباری به سیم‌کارت اعتباری امکانپذیر است، افزود: براساس مصوبه کمیسیون، اپراتور پذیرا موظف است به مشترک ترابرد شده، صرفاً با همان تعرفه و کیفیت خدمات ارائه شده به سایر مشترکین خود، خدمات ارائه کند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید