گوگل در حال راه اندازی سرویس فروش دامنه خود

کدخبر: ۱۰۱۴۷۰
گوگل یکی از غول های بزرگ اینترنتی است که در تمامی حوزه ها به فعالیت می پردازد. این کمپانی اخیراً سرویس ثبت دامنه خود را نیز ارائه کرده که در حال حاضر در نسخه بتا قرار دارد. هم اکنون برای استفاده از این سرویس باید با استفاده از دعوت نامه وارد شده و دامنه ی خود را خریداری کنید.
گوگل در حال راه اندازی سرویس فروش دامنه  خود
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از زومیت، به ‌نظر می‌رسد گوگل با عرضه‌ی این سرویس درصدد رقابت با بزرگ‌ترین سرویس فروش دامنه‌ی موجود، یعنی GoDaddy است. با استفاده از سرویس ثبت دامنه‌ی گوگل می‌توان دامنه‌ی دلخواه خود را به ثبت رساند، اما گوگل خدماتی را در قبال هاستینگ و میزبانی از وب‌سایت شما انجام نداده و فقط پروسه‌ی خرید دامنه را در اختیار کاربران گذارده است. گوگل در مورد میزبانی با کمپانی‌هایی چون Squarespace، Wix، Weebly و Shopify به همکاری می‌پردازد که ایجاد یک وب‌سایت را در کمتر از چند دقیقه ممکن کرده است.
 
ورای رقابت با سایر کمپانی‌ها در زمینه‌ی فروش دامنه، گوگل امکانات دیگری را برای جذب کاربران از طریق بالا بردن کیفیت خدمات ارائه می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین موارد عدم نمایش اطلاعات شخصی از قبیل نام و آدرس است که در زمان ثبت دامنه از کاربران پرسیده می‌شود. گوگل امکان ایجاد ۱۰۰ آدرس ایمیل را برای هر دامنه میسر کرده و در کنار آن امکان فوروارد کردن آدرس اینترنتی به سایر آدرس‌ها را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در صورت نیاز به هدایت کاربران به آدرس دیگر، این وظیفه را به انجام برساند.

با توجه به حضور گوگل در این بین، نباید در مورد از کار افتادن سرویس‌ها نیز نگران بود! Google Domain نیز DNSهای سایر سرویس‌های گوگل را مورد استفاده قرار می‌دهد که تضمینی برای در دسترس بودن وب‌سایت شما است.
 
گوگل برای راهنمایی و ارائه‌ خدمات به کاربران خود، پشتیبانی از طریق ایمیل و تلفن را نیز راه‌اندازی کرده است. کاربران قادر خواهند بود تا در صورت در اختیار داشتن دعوت‌نامه و امکان استفاده از Google Domains، دامنه‌های خود را از سایر سرویس‌های فروش دامنه به Google Domains انتقال دهند. اولین دعوت‌نامه‌ها با توجه به کسب و کار کاربران ارسال می‌شود و هنوز زمان مشخصی برای عرضه‌ی این سرویس مشخص نشده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید