اندروید خودرو در گوگل معرفی شد

کدخبر: ۱۰۱۴۹۲
اندروید اتو سیستم جدید گوگل برای انتقال تجربه استفاده از سیستم عامل اندروید به داخل خودروهاست که رقیبی جدی برای کارپلی معرفی شده توسط اپل است.
اندروید خودرو در گوگل معرفی شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از زومیت، گوگل در نظر دارد تا تجربه استفاده از اندروید را در درون خودرو به طیف وسیعی از خودروهای تولید شده از برندهای مختلف تعمیم دهد.

Android Auto از همان رابط کاربری استفاده کرده است که تمامی کاربران اندروید با آن آشنا هستند. اندروید اتو از ساختار کارتی Google Now با بهره‌گیری از تصاویر متنوع در پس‌زمینه بهره گرفته و با استفاده از کارت‌های نمایش داده شده می‌توان موسیقی در حال پخش، مسیر طی شده و سایر امکانات این سیستم را در قالب کارت‌های آشنای Google Now مشاهده کرد.

با اتصال تلفن هوشمند یا تبلت اندرویدی به خودرو، می‌توان قالب ساده‌ای از اندروید را در صفحه‌ی نمایش خودرو مشاهده کرد که استفاده از آن ساده‌سازی شده و همه‌چیز در دسترس است. گوگل این سیستم را برای به‌کارگیری از طریق دستورات صوتی بسیار بهینه کرده است. یقیناً استفاده از دستورات صوتی در مقابل تعامل از طریق صفحه‌نمایش لمسی، بسیار ایمن‌تر است، چرا که با این روش توجه راننده خودرو منحرف نشده و در نتیجه خطر خاصی نیز راننده را تهدید نمی‌کند.

امروزه برقراری ارتباط از طریق گجت‌ها، به امری عادی تبدیل شده است، به طوری که بعضاً سیل انواع پیام‌ها و تماس‌های دریافتی در بسترهای مختلف به سمت کاربران هجوم می‌آورند. گوگل در Android Auto تلاش کرده تا جایی که ممکن است این موارد را مدیریت کرده و راننده قادر باشد تا بدون تعامل با گوشی یا تبلت خود و تنها از طریق دستورات صوتی، از قابلیت ارتباطی گجت خود استفاده کند. Android Auto قادر است تمامی اعلانیه‌های تلفن هوشمند یا تبلت کاربران را در صفحه‌نمایش خودرو در کنار سایر اطلاعات از قبیل اطلاعات مربوط به ناوبری و موسیقی، در صفحه‌نمایش خودرو نشان دهد. همچنین می‌توان از طریق دیکته کردن متن مورد نظر، پیام متنی ارسال کرد و با صدور دستورات صوتی به مکالمات پاسخ داده یا تماس صوتی برقرار کرد. همه این قابلیت‌ها بدون نیاز به رها کردن فرمان و تنها از طریق دستورات صوتی امکان‌پذیر است.

سومین قابلیت Android Auto، امکان استفاده از گزینه‌های بسیاری برای پخش موسیقی است. گوش دادن به موسیقی در حال رانندگی، یکی از عاداتی است که بسیاری از افراد آن را انجام می‌دهند. گوگل با درک این موضوع، Android Auto را به‌گونه‌ای توسعه داده است که می‌توان علاوه بر دسترسی داشتن به موسیقی‌های ذخیره شده در حافظه داخلی تلفن هوشمند، به سرویس‌های مختلف استریم موسیقی نیز دسترسی داشت. همان‌طور که در تصویر فوق نیز ملاحظه می‌کنید، استفاده از المان‌هایی با سایز بزرگ در رابط کاربری، انتخاب آنها را تسهیل کرده است. همچنین می‌توان با استفاده از دستورات صوتی نیز به کنترل سیستم موسیقی پرداخته و آهنگ‌ها را انتخاب کرد.

گوگل در حال مذاکره و همکاری با کمپانی‌های ارائه‌کننده سرویس استریم موسیقی است، تا در زمان انتشار رسمی Android Auto، کاربران قادر به استفاده از سرویس‌هایی چون Spotify و Pandora باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید