اسرائیل خواستار مصادره دامنه های اینترنتی ایران

کدخبر: ۱۰۱۵۱۴
گروه های صهیونیستی با ادعای جبران خسارات ناشی از آن چه حملات تحت حمایت ایران در فلسطین اشغالی می خوانند خواستار صدور حکم مصادره دامنه های اینترنتی ایران از سوی دادگاه فدرال آمریکا شدند.
اسرائیل خواستار مصادره دامنه های اینترنتی ایران
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، منابع صهیونیستی اعلام کردند 60 آمریکایی که ادعا می کنند قربانی حملات تروریستی تحت حمایت ایران در فلسطین اشغالی شده اند، برای وصول 1.2 میلیارد دلار غرامتی که دادگاه برای آنها در نظر گرفته، به یک دادگاه فدرال آمریکا متوصل شده اند تا اجازه فروش مجوزها و نام دامنه های اینترنتی ایران را به دست بیاورند.

در این دعوا که نزد یک دادگاه فدرال در واشنگتن اقامه شده، ادعا شده است که ایران 6 حکم قضایی را که از سال 2002 تاکنون صادر شده، نادیده گرفته است. حکم دادگاه در این زمینه خطاب به اداره اینترنتی نام‌ها و شماره‌های اختصاص داده شده (آیکان) صادر شده است. آیکان یکی از نهادهای زیر مجموعه وزارت بازرگانی آمریکاست که مدیریت تار جهان گستر وب (www) را بر عهده دارد.

رابرت تولچین، وکیل دعاوی در نیویورک در این باره گفت: دستوری که خطاب به آیکان صادر شده است، این نهاد را از ارائه مجوزها و نام‌های دامنه‌های اینترنتی ایرانی منع می‌کند. وی افزود، در این دعوا که نزد دادگاه فدرال اقامه شده، شاکیان خواستار حکم دادگاه برای فروش این مجوزها و نام‌های دامنه‌های اینترنتی شده‌اند تا درآمد حاصله نصیب آنها شود.

دارشان لیتنر، یک وکیل اسرائیلی نیز در این باره گفت: «سال‌های متمادی دولت ایران از پرداخت غرامت تعیین شده از سوی دادگاه خودداری کرده است.موکلان ما همچنان از عملیات‌های انتحاری ای که ایران آنها را در حدود 17 سال پیش در اورشلیم تامین مالی کرده است رنج می‌برند. ما قصد نداریم استفاده از اینترنت در ایران را متوقف کنیم، بلکه ما می‌خواهیم آنچه را که حقمان است دریافت کنیم. اگر با توقیف هر دارایی به دست آمده از این مجوزها و حقوق قراردادی، ما بتوانیم غرامت تعیین شده به موجب حکم دادگاه را دریافت کنیم، آنگاه به موکلانمان خدمت کرده‌ایم.»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید