درآمد سامسونگ در سه ماهه دوم ۲۰۱۴ کمتر از انتظارها

کدخبر: ۱۰۲۰۰۶
سامسونگ گزارش اولیه از عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی را منتشر کرده است. سازنده تلفن گلکسی اس ۵ در این فصل توانسته به درآمد ۵۱.۴ میلیارد دلار و سود عملیاتی ۷.۱ میلیارد دلار دست یابد که نه تنها در مقایسه با فصل قبل کم تر است بلکه نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته هم کاهش یافته است.
درآمد سامسونگ در سه ماهه دوم ۲۰۱۴ کمتر از انتظارها
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از زومیت، سامسونگ در سه ماهه دوم سال جاری موفق به کسب درآمد ۵۲ تریلیون وون معادل ۵۱.۴ میلیارد دلار و سود عملیاتی ۷.۲ تریلیون وون معادل ۷.۱ میلیارد دلار شده است. این درآمد نسبت به سه ماهه اول سال جاری و سه ماهه دوم سال گذشته، کاهش داشته است.
 
سامسونگ یکی از دلایل کاهش درآمد را در کاهش تقاضا برای خرید تبلت دانسته چرا که چرخه تعویض تبلت و خرید تبلت جدید بیشتر از تلفن‌های هوشمند است و کاربران هر ۲ تا ۳ سال یکبار تبلت جدید خریداری می‌کنند.
 
سامسونگ همچنین گفته است تلفن‌های ۵ و ۶ اینچی نیز بین کاربران محبوب شده‌اند و همین عامل باعث شده است تا فروش تبلت‌های ۷ و ۸ اینچی تحت تاثیر قرار گرفته و با کاهش تقاضا روبرو شوند.
 
سامسونگ به سرمایه گذاران خود وعده داده، درآمد و متقابلا سود این شرکت در سه ماهه سوم به لطف عرضه تلفن‌های هوشمند جدید گلکسی افزایش یابد. گفته می‌شود سامسونگ در سه ماهه سوم علاوه بر گلکسی نوت ۴ از پرچمدار فلزی خود با نام Galaxy F نیز رونمایی خواهد کرد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید