مدیر عامل سابق فورد در هیئت مدیره گوگل

کدخبر: ۱۰۲۲۵۹
آلن مولالی مدیر عامل سابق شرکت فورد، که در دوره ای از او به عنوان جدی ترین گزینه ی جانشینی استیو بالمر یاد می شد، به هیئت مدیره گوگل پیوست.
مدیر عامل سابق فورد در هیئت مدیره گوگل
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از زومیت، اگرچه این خبر به تازگی توسط گوگل اعلام شده است ولی به نظر می‌رسد، عضویت آلن مولالی در هیئت مدیره گوگل هفته پیش قطعی شده است.
 
لری پیج مدیر عامل گوگل در مورد این انتقال می‌گوید: آلن تجربه‌ ارزشمند رهبری در زمینه فناوری و تجارت را با خود به گوگل می‌آورد و من از این که آلن به هیئت مدیره گوگل پیوسته بسیار خوشحالم.
مولالی هم در مورد عضویت در هیئت مدیره گوگل گفته است: باعث افتخار من است که بعنوان عضوی از هیئت مدیره، در خدمت شرکت معتبر گوگل که هدفش ارتقای سطح زندگی مردم جهان است، باشم. آماده هستم تا به اتفاق سایر اعضای هیئت مدیره و تیم مدیریتی گوگل، فعالیت خود را برای دستیابی گوگل به اهداف از پیش تعیین شده‌اش آغاز نمایم.

او علاوه بر 8 سال مدیریت در شرکت فورد، سابقه فعالیت در شرکت بویینگ را نیز در کارنامه دارد. به نظر می‌رسد گوگل روی تجربه او در صنعت خودرو برای پروژه‌های اندروید Auto و توسعه‌ خودروهای بدون راننده حساب می‌کند. همچنین از آنجا که او قبلا ریاست بخش فضایی و دفاعی بویینگ را بر عهده داشته، می‌توان انتظار داشت که گوگل برای پروژه لون، پرنده‌های بدون سرنشین و پروژه ارسال ماهواره به فضای خود روی او حساب ویژه‌ای باز کرده است.
 
مولالی همچنین جزو مشاوران ناسا، دانشگاه واشنگتن، دانشگاه کانزاس، دانشگاه MIT و هیئت مشاوران نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا بوده است. او همچنین عضو آکادمی ملی مهندسان آمریکا و همکار آکادمی سلطنتی مهندسان انگلستان است. او سال گذشته در پاسخ به شایعات زیادی که در مورد انتقالش به مایکروسافت و جانشینی استیو بالمر مطرح بود، گفت: من می‌خواهم به تمام شایعات مربوط به مایکروسافت پایان دهم. من هیچ برنامه‌ی دیگری جز خدمت به فورد ندارم.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید