هواپیمای بدون سرنشین فیسبوک تا ۲۰۱۵ پرواز می کند

کدخبر: ۱۰۴۹۹۲
فیسبوک اطلاعات بیشتری را در مورد پروژه هواپیمای بدون سرنشین که از آسمان به ارائه اینترنت رایگان در مناطق محروم خواهد پرداخت، منتشر کرده است. قرار است این هواپیما به دوسوم از مساحت زمین که از پوشش اینترنت بی بهره اند اینترنت رایگان ارائه بدهد.
هواپیمای بدون سرنشین فیسبوک تا ۲۰۱۵ پرواز می کند
زومیت نوشت:

هواپیمای فیسبوک در راه است، اشتباه نکنید در مورد بازی‌های خسته کننده‌ فیسبوک صحبت نمی‌کنیم. منظور ما یک هواپیمای واقعی در اندازه‌ی جت مسافربری است. آقای یائل مگوایر مهندس بخش ارتباطات فیسبوک در این باره می‌گوید: اول از همه به آن پهپاد نگویید، هواپیمای فیسبوک یک هواپیما است و در سایز یک جمبوجت مانند بوئینگ ۷۴۷ ساخته می‌شود؛ البته خیلی خیلی سبک‌تر. علاوه بر آن هواپیمای فیسبوک از انرژی خورشیدی برای پوشش دائمی اینترنت بی‌سیم استفاده خواهد کرد.
هواپیمای فیسبوک اولین هواپیمای خورشیدی نیست، قبل از آن هواپیمای خورشیدی AP 2 که از لحاظ تئوری می‌توانست دائما در آسمان باقی بماند ساخته شده بود؛ ولی برای پرواز احتیاج به خلبان داشت، یعنی هر هواپیمایی احتیاج به خلبان دارد اما فیسبوک امیدوار است موانع قانونی و تکنیکی که در برابر هدایت ۱۰۰ فروند از این هواپیماها توسط یک نفر وجود دارد به زودی رفع شود. آقای مگوایر ابراز امیدواری کردند که در سال ۲۰۱۵ فیسبوک بتواند یکی از این هواپیماها را تست کند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید