سهم ۲۱۲ میلیارد تومانی مرکز ملی فضای مجازی از بودجه ۹۴

کدخبر: ۱۰۸۸۲۴
دولت برای مرکز ملی فضای مجازی که بازوی اجرایی شورای عالی فضای مجازی است، ۲۱۲ میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان اعتبار در لایحه بودجه سال ۹۴ تخصیص داده است.
سهم ۲۱۲ میلیارد تومانی مرکز ملی فضای مجازی از  بودجه ۹۴
خبرگزاری تسنیم نوشت:

در متن حکم تشکیل شورای عالی فضای مجازی به فرمان مقام معظم رهبری اشاره‌ای به راه‌اندازی مرکزی به عنوان بازوی اجرایی این شورا شده است.

در بخشی از متن حکم که 17 اسفند سال 1390 توسط آیت‌الله خامنه ای ابلاغ شده آمده است: "این شورا وظیفه دارد مرکزی به نام مرکز ملی فضای مجازی کشور ایجاد نماید تا اشراف کامل و به روز نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصمیم‌گیری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه کشور با این موضوع از حیث سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و محتوایی در چارچوب مصوبات شورای عالی و نظارت بر اجرای دقیق تصمیمات در همه سطوح تحقق یابد. نکات اساسی در مورد وظایف شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر توجه جدی به آن در پیوست این حکم ابلاغ می‌شود."

همچنین در پایان این حکم، رهبر معظم انقلاب عنوان کرده است که انتظار دارم، ضمن تسریع در تشکیل مرکز ملی فضای مجازی، رئیس و اعضای محترم شورا تلاش بایسته را در جهت دستیابی این مرکز به اهداف تعیین ‌شده به کار برند. کلیه دستگاه‌های کشور موظف به همکاری همه جانبه با این مرکز هستند.

حال با توجه به ارائه لایحه بودجه سال 94 به مجلس شورای اسلامی، اعتباراتی برای این مرکز پیش بینی شده که مجموع آن در بخش برنامه‌ای و متفرقه، 212 میلیارد و 685 میلیون تومان می‌شود.

اعتبارات برنامه‌ای اختصاص یافته به مرکز ملی فضای مجازی در قالب برنامه پژوهش و تدوین راهبردها و پنج زیر فعالیت پایش و رصد شاخص‌های فضای مجازی، پشتیبانی و هماهنگی برای پیشبرد سیاست‌ها و برنامه‌های اجرای فضای مجازی، ساماندهی و نظام‌‌مندسازی محتوا، مدیریت و تدوین راهبردهای ارتقای امنیت و سلامت فضای مجازی و مطالعات راهبردی خدمات زیرساخت و محتوا تعیین شده است.

جدول اعتباراتی که برای این مرکز در نظر گرفته شده به شرح زیر است:



اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید