شکست موبایل‌های سامسونگ در بازار چین

کدخبر: ۱۱۱۶۳۹
ژیااومی سال گذشته در چین سامسونگ را پشت سر گذاشت و سهم بازار بیشتری داشت.
شکست موبایل‌های سامسونگ در بازار چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انگجت، با توجه به نمودارهای ارائه شده توسط انگجت و بیانیه های IDC مشخص شده که در چند سال گذشته ژیااومی در حال رشد در بازار چین است ولی سامسونگ در حال سقوط است. سال گذشته ژیااومی در حالی سال را به پایان رساند که با سهم 12.5 درصد از بازار تلفن های هوشمند چین در صدر قرار گرفت و سامسونگ با 12.1 درصد سهم در جایگاه دوم قرار گرفت.
با توجه به ارقام بالا به نظر می آید که این اختلاف کم است ولی باید در نظر داشت که ژیااومی نسبت به سال 2013 ، 186 درصد رشد در سهم بازار داشته ولی سامسونگ 22 درصد کاهش در سهم بازار داشته که این اتفاق خود یک شکست برای سامسونگ تلقی می شود.
سامسونگ قصد داشت با ورود به بازار چین از کاهش سهم خود در بازار جهانی جلوگیری کند اما ژیااومی سهم سامسونگ را تصاحب کرد. IDC دلایل رشد سریع ژیااومی را قیمت های پایین و سخت افزارهای قدرتمند دانست.
اما تنها برنده سال قبل ژیااومی نبود اپل که در سال های گذشته جزء پنج شرکت اول بازار چین نبود توانست به کمک دو محصول جدید خود (iPhone 6 و iPhone 6 plus ) در میان پنج شرکت اول بازار چین قرار گیرد. با توجه به این آمارها سا 2015 سال سختی برای سامسونگ خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید