بازار داغ مزایده‌ خطوط رند در سایت‌های آنلاین/این اتفاق چه تاثیری در بازار دارد؟

کدخبر: ۱۳۳۹۳۷
با وجودی که این روزها به نظر می‌رسد خرید و فروش سیم‌کارت‌ها، اعم از رند و غیررند به صورت آنلاین با استقبال کاربران مواجه بوده، جای سوال است که آیا مزایده‌ این خطوط، تاثیری بر قیمت‌ سیم‌کارت‌ها در بازار نمی‌گذارد؟
بازار داغ مزایده‌ خطوط رند در سایت‌های آنلاین/این اتفاق چه تاثیری در بازار دارد؟
سپیده معظمی:

با وجودی که این روزها به نظر می‌رسد خرید و فروش سیم‌کارت‌ها اعم از رند و غیررند به صورت آنلاین با استقبال کاربران مواجه بوده، چند روزی است که اپراتور اول نیز، سامانه‌ای برای خرید و فروش سیم‌کارت‌های رند خود، ایجاد کرده و آن‌طور که مشخص است تاکنون تنها سیم‌کارت‌های 0912 با کد 8 و برخی از سیم‌کارت‌های اعتباری را به کاربران عرضه کرده است. در این سامانه قیمت کف مشخص شده است و در مراحل مزایده سیم‌کارت‌ها به بیشترین قیمت پیشنهاد شده طبق شرایطی فروخته می‌شوند. البته گویا عرضه سیم‌کارت‌ها با سایر کدها در این سامانه قابل اجرا خواهد بود.

به هر حال باید دید عرضه این سیم‌کارت‌ها به صورت‌ مزایده‌ای چه تاثیری در قیمت‌های سیم‌کارت‌های بازار دارد و در نجومی شدن قیمت آنها به خصوص خطوط رند نقشی ایفا می‌کند؟

افشار فروتن‌لاریجانی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز در خصوص خرید و فروش آنلاین سیم‌کارت‌ها به صورت مزایده‌ای خاطرنشان کرد: همواره یک‌سری مشتری خاص برای خرید خطوط رند در بازار وجود دارند که از سیم‌کارت‌های با خطوط رند همراه با قیمت‌های بالا و نجومی استقبال می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت و تلفن‌همراه معتقد است: در هر صورت این مزایده‌ها تاثیر زیادی بر قیمت و بازار سیم‌کارت‌ها نمی‌گذارند و تنها شرایط را برای دلالان و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مهیا می‌کنند تا تعدادی از این سیم‌کارت‌ها را خریداری کرده و بعدا سر فرصت با قیمت‌هایی بیشتر به مشتریان بفروشند و به نظر می‌رسد از این لحاظ، تاثیر مثبتی در بازار نمی‌گذارد.

او گفت: اما به هرحال بحث قیمت‌گذاری سیم‌کارت‌های رند با سیم‌کارت‌های خطوط معمولی متفاوت است و با توجه به حجم تقاضای کاربران در بازار، باز هم شرایط متفاوت می‌شود و به طور کل بعضی از سایت‌ها یا اپراتورها که به طور مقطعی به واگذاری این سیم‌کارت‌ها اقدام می‌کنند آنچنان تاثیری بر قیمت‌های بازار ندارند.

 فروتن‌لاریجانی در خصوص تغییرات قیمت سیم‌کارت‌ها در بازار، نسبت به اوایل سال افزود: از آنجا که بازار سیم‌کارت همانند سایر بازارها متاثر از رکود بوده، تاکنون قیمت‌ها با نوسانات اندکی همراه بوده  و نسبت به چند ماه اخیر تغییرات آنچنانی نداشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید