در دیدار رییس مجلس با رییس سازمان بورس مقررشد:

مجلس دلایل افت بازار سرمایه را بررسی کند

کدخبر: ۱۰۱۷۵۶
علی صالح آبادی رییس سازمان بورس دلایل افت بورس و دغدغه های سهامداران را در دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس تشریح کرد.
مجلس دلایل افت بازار سرمایه را بررسی کند

به گزارش اقتصاد نیوز، ریزش های اخیر بازار سهام باعث شده تا مجلسیان نیز نسبت به این مساله حساس شوند و برخی آنها نیز جلساتی را به مدیران بازار سرمایه در جهت چگونگی حمایت از بورس برگزار کرده اند.  در هفته گذشته تاکنون روسای برخی از کمیسیون های مجلسبا رییس سازمان بورس دیدار داشته اند و این بار نیز گویا نوبت به لاریجانی رییس مجلس رسیده بود تا با صالح آبادی درجهت بررسی راهکارهای تقویت بورس دیدار کنند.

در این جلسه رییس سازمان بورس دلایل افت بورس و دغدغه های سهامداران را تشریح کرد و رییس مجلس نیز مقرر کرد کارگروهی متشکل از نمایندگان منتخب کمیسیون های ذیربط به منظور بررسی راهکارهای تقویت بازار سرمایه در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تشکیل شده و در تدوین احکام بودجه سال 94، موضوعاتی که بر وضعیت بازار سرمایه، به ویژه موضوع سودآوری بنگاهها اثرگذار است، توسط این کارگروه مورد توجه قرار گیرد.

در این دیدار، علی لاریجانی تأکید کرد مجلس شورای اسلامی، به موضوع توسعه و تقویت همه جانبه بازار سرمایه کشور توجه جدی داشته و آمادگی دارد در این خصوص و با همکاری دولت و سایر نهادهای ذیربـط، مساعدت های لازم را در حوزه وضع قوانین حمایتی از بازار سرمایه به عمل آورد.

بنابر گزارش پایگاه اصلاع رسانی بازار سرمایه، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با تشریح وضعیت کنونی بازار سرمایه؛ عوامل مؤثر بر افت بورس طی ماههای اخیر و نگرانی های سهامداران به دلیل افت ارزش سهام شرکت ها را مطرح و از توجه ویژه مجلس برای رفع دغدغه های سهامداران قدردانی کرد.

 صالح آبادی با اشاره به حضور بیش از 7 میلیون سهامدار در بورس، خاطرنشان کرد: نگاه حمایتی دولت و مجلس به بازار سرمایه و توجه به دغدغه های سهامداران و سرمایه گذاران، قطعا تأثیر قابل توجهی بر تقویت و توسعه بیش از پیش بازار سرمایه خواهد داشت.

در این دیدار همچنین مقرر شد در جلسه رسمی مجلس شورای اسلامی، وضعیت کنونی بازار سرمایه، دلایل افت بازار طی ماههای اخیر و نیز نگرانی ها و دغدغه های سهامداران در این خصوص، برای نمایندگان مجلس تشریح و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید