کاهش ۲۳ درصدی «پسهند» و اعلام دلایل آن

کدخبر: ۱۱۰۲۵۶
کاهش میزان فروش و کاهش نرخ خرید در برخی مواد از قبیل کائوچو طبیعی، مصنوعی و منجید موجب شد تا پیش بینی درآمد هر سهم شرکت صنایع لاستیکی سهند در دیماه امسال معادل ۲۴ درصد کاهش یابد.
کاهش ۲۳ درصدی «پسهند» و اعلام دلایل آن

به گزارش «اقتصاد نیوز»، شرکت صنایع لاستیکی سهند پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۳ را با سرمایه ۱۴۰ میلیارد ریال در بهمن و اسفند ماه ۹۲ بصورت حسابرسی شده به مبلغ ۱۱۵۵ ریال، در مرداد و آبان ماه ۹۳ بصورت حسابرسی شده مبلغ ۱۱۶۴ ریال و در دی ماه امسال مبلغ ۸۹۱ ریال اعلام کرده است و طی دوره ۹ ماهه با اختصاص ۵۳۳ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۶۰ درصد از پیش بینی‌هایش را محقق کرد.

«پسهند» در خصوص دلایل عمده انحراف عملکرد بودجه سال ۹۳ در ۹ماهه نخست سال مالی عنوان کرده است؛ کاهش میزان فروش به دلیل کاهش شدید تقاضای بازار تسمه نقاله، کاهش بهای تمام شده به علت کاهش مصرف مواد اولیه که حاصل تغییر در مواد اولیه اول دوره و همچنین کاهش نرخ خرید در برخی مواد از قبیل کائوچو طبیعی، مصنوعی و منجید موجب تعدیل اخیر شده است.

 این شرکت علت عدم پوشش میزان تولید بودجه شده در۹ ماهه و همچنین تعدیل مقدار تولید بودجه شده را عدم وجود سفارش از طرف مشتریان، بالا بودن موجودی ابتدای دوره کالای ساخته شده و همچنین انتقال تمامی ماشین آلات و تجهیزات کارخانه تهران به محل جدید (اشتهارد) بوده به طوری که در مقاطعی منجر به توقف تولید نیز شده است، دانسته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید