رشد لاک پشتی شاخص بورس

کدخبر: ۱۱۰۲۶۱
شاخص بورس در بازار امروز (دوشنبه) با ۹ واحد افزایش به ۶۵ هزار و ۱۱۴ واحد رسید.
رشد لاک پشتی شاخص بورس

به گزارش «اقتصادنیوز»، در پایان معاملات امروز دوشنبه با ۹ واحد افزایش به ۶۵ هزار و ۱۱۴ واحد و ارزش روز بازار به ۲۹۲ هزار میلیارد تومان رسید.

در دو روز گذشته اثر مثبت نماد بانکی‌ها و خودرویی‌ها باعث شده بود تا دوباره شاخص بر روند مثبت بازگردد اما امروز معاملات این گروه‌ها منفی بود و به همین علت رشد شاخص کم عمق ادامه دارد.

امروز نمادهای همراه، اخابر، غگل، کچاد، رمپنا، در رشد شاخص کل اثرگذار بوده و دو نماد شاراک، وغدیر، در کاهش شاخص کل اثرگذار بودند.
براین اساس در بازار روز دوشنبه ۳۲۱ میلیون برگ سهم و به ارزش ۸۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند. شاخص صنعت امروز با ۴۲ واحد افزایش به ۵۴ هزار و ۸۵۶ واحد رسید.

براین اساس؛ شاخص آزاد شناور با ۱۵۹ واحد کاهش به ۷۳ هزار و ۵۱۱ واحد رسید، شاخص ۳۰ شرکت بزرگ با ۴ دهم واحد کاهش به ۲ هزار و ۹۳۱ واحد رسید، شاخص بازار اول بورس با ۳۸ واحد کاهش به ۴۷ هزار و ۹۱۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم با ۳۱۲ واحد افزایش به ۱۲۸ هزار و ۴۱۸ واحد رسید.

همچنین نمادهای پربیننده بورسی که امروز مورد اقبال سهامداران بوده، مربوط به شرکت‌های بورسی ایران‌خودرو، بانک صادرات ایران، بانک ملت، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، بانک تجارت، شرکت سایپا و صنایع آذراب بوده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید