مهم‌ترین نتایج جلسه کمیته ثبات بازار سرمایه

ابلاغ قیمت‌ها و بازگشایی سه نماد

کدخبر: ۱۱۰۷۴۳
کمیته ثبات بازار سرمایه در جلسه روز گذشته تصمیم گرفت تا اعلام نرخ‌های جدید توسط وزارت نفت، بازگشایی نماد سه پالایشگاه در هفته آینده و نهایی شدن آیین نامه قانون نرخ خوراک انجام شود.
ابلاغ قیمت‌ها و بازگشایی سه نماد

به گزارش «اقتصاد نیوز»، در پی تحرکات دو ماه اخیر مسوولان و دولتمردان و تلاش‌های مسوولان بازار سرمایه برای رفع ابهامات صنایع و بهبود اوضاع بازار سهام، ظهر دیروز جلسه ایی در سازمان بورس با حضور نمایندگان نهاد ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های نفت، اقتصاد، رفاه، مسوولان سازمان بورس و مدیران شرکت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی برگزار شد تا با بررسی موارد، زمینه عملیاتی کردن مصوبات و برنامه‌های مدنظر دو صنعت پترشیمی و پالایشگاهی فراهم شود.

در این رابطه احمدی مهدوی دبیر انجمن صنفی پتروشیمی با اشاره به نگاه بسیار مثبت مسوولان کمیته ثبات بازار سرمایه جهت رفع ابهامات گفت: بزرگ‌ترین چالش شرکت‌های پتروشیمی مربوط به نرخ خوراک بود که با تصویب دائمی شدن قانون تعیین نرخ خوراک در مجلس و شورای نگهبان، زمینه حل بسیاری از مشکلات فراهم شده است.

وی با بیان اینکه انصافا «مسوولان بازارسرمایه، دولت و وزارتخانه‌های نفت و اقتصاد و سایر نهاد‌ها تلاش‌های زیادی برای بهبود شرایط صنایع به عمل آورده‌اند و به طور جدی و روزانه پیگیر حل مسائل هستند، ادامه داد: در جلسه دیروز مقرر شد آیین نامه اجرای مربوط به قانون دائمی شدن نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی تا پایان سال نوشته، ابلاغ و اجرا شود.

مهدوی طی این گفت وگو با بورس پرس تاکید کرد: با این رویداد مهم می‌توان شاهد رشد و توسعه صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع مهم و استراتژیک و سایر صنایع و حوزه‌های اقتصاد کشور بود.

وی ادامه داد: به جز موضوع کاهش قیمت جهانی نفت، مسائل داخلی مربوط به صنعت پتروشیمی در فضایی بسیار مثبت و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی در حال برطرف شدن است.

هاشم نامور مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس هم در رابطه با نتایج جلسه دیروز با مسوولان  گفت: درحالی از مرداد سال جاری تاکنون قیمت فراورده‌ها و می‌عانات و فروش محصولات پالایشگاه‌ها اعلام نشده که در جلسه دیروز بعد از طرح مباحثی از سوی حاضرین، جمع بندی شد که مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش تا هفته آینده نرخ‌های مدنظر را نهایی و ابلاغ کنند تا نظام روابط مالی شرکت‌ها هم شفاف و روشن شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا طی هفته بعد نماد سه شرکت پالایشگاهی حاضر در فرابورس یعنی پالایشگاه‌های تهران، لاوان و شیراز بازگشایی شود. سپس با تصمیم مسئولان سازمان بورس، نماد سه پالایشگاه بورسی بندرعباس، اصفهان و تبریز نیز مورد بازگشایی قرار گیرد.

نامور با بیان اینکه همگان به نقش مهم رفع ابهامات شرکت‌های پالایشگاهی در رونق بازار سرمایه اذعان دارند، گفت: امید است با ابلاغیه وزارت نفت و حمایت‌های عملی دولت از پالایشگاه‌ها، ابهامات این گروه برطرف شود تا پالایشگاه‌ها هم با تحقق اهداف و اجرای برنامه‌های طرح و توسعه و ارایه صورت‌های مالی روشن بتوانند به جایگاه واقعی خود برسند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید