همراه با کدال

مسیر دشوار یک فلزی برای تحقق سود/ پوشش مناسب سود عملیاتی یک برقی

کدخبر: ۱۲۹۳۵۹
نماد شرکت‌‌های نورد آلومینیوم و نیروترانس در حالی گزارش‌های 6 ماهه خود را منتشر کرده‌اند که طبق آن پیش‌بینی سود خود را تغییر نداده‌اند.
مسیر دشوار یک فلزی برای تحقق سود/ پوشش مناسب سود عملیاتی یک برقی

به گزارش اقتصادنیوز،  «فنوال»، «کچاد» و «بنیرو» گزارش عملکرد 6 ماهه خود را ارائه کردند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

امیدواری «فنوال» به نیمه دوم سال
شرکت گروه كارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم با نماد «فنوال» پیش‌‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 94 را بر اساس عملکرد واقعی 6 ماهه منتشر کرده است. بر اساس این گزارش «فنوال» با سرمایه 678 میلیارد و 347 میلیون ریال، پیش‌بینی سود 28 ريالی خود را نسبت به پیش‌بینی قبلی تغییر نداده است. این شرکت تنها 2 ریال معادل 7 درصد از این میزان سود را نیز در دوره 6 ماهه محقق کرده است.

از طرفی سود عملیاتی محقق شده در 3 ماه نخست سال جاری، 18 میلیارد ریال بوده در حالی که در گزارش 6 ماهه به 26 میلیارد ریال رسیده است که نشان می‌دهد رسیدن به سود عملیاتی 71 میلیارد ريالی شاید دور از انتظار باشد؛ چرا که در 6 ماه نخست سال این شرکت تنها 37 درصد از این سود عملیاتی را پوشش داده شده است.

شرکت در دوره 6 ماهه 5638 تن محصول به صورت تولید و کارمزد انجام داده و برآورد سالانه آن 14300 تن است. ضمن اینکه در این دوره 5881 تن نیز محصول فروخته است در حالی که برآورد سالانه آن 14300 تن است.

چادرملو 45 درصد از سود خود را پوشش داد
شرکت صنعتی و معدنی چادرملو نیز به تازگی اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌ دوره‌ای 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 94 را در سایت کدال منتشر کرده است. این شرکت با سرمایه 17 هزار و 100 میلیارد ریالی از پیش‌بینی سود 525 ریالی خود در 6 ماه نخست سال، 237 ریال (معادل 45 درصد) را به ازای هر سهم پوشش داده است که هرچند در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افت 39 درصدی را نشان می‌دهد، اما پوشش مناسبی از پیش‌بینی سال جاری محسوب می‌شود.

آمار تولید و فروش «کچاد» نشان می‌دهد مقدار تولید این شرکت در 6 ماه نخست سال به 6 میلیون و 282 هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت 9 درصدی را نشان می‌دهد. مقدار فروش محصولات تولیدی «کچاد» نیز که شامل سنگ‌آهن (خشک)، سنگ دانه‌بندی، گندله، فولاد و آپاتیت است در مقایسه با 6 ماه اول سال 93 با کاهش 21 درصدی روبه‌رو شده است.

فروش نیروترانس افزایش یافت
شرکت نیرو ترانس با نماد «بنیرو» به عنوان یکی از شرکت‌های گروه برقی سود 668 ريالی سال جاری خود را بدون تغییر در گزارش 6 ماهه اعلام کرده و 281 ریال معادل 42 درصد از این میزان را پوشش داده است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، 53 درصد از سود عملیاتی این شرکت در دوره مورد بررسی محقق شده که نسبت به سه ماهه فصل بهار رشد خوبی را نشان می‌دهد. این شرکت هچنین به لحاظ مقداری 6.3 درصد بیشتر از سال قبل انواع ترانس‌های اندازه‌گيری جريان و ولتاژ به فروش رسانده که نکته خوبی در صورت مالی این شرکت به شمار می‌رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید