بر اساس پیش‌بینی «جی‌پی مورگان» برای سال 2016

کدام اقتصاد نوظهور با تعدیل منفی رشد اقتصادی مواجه نشد؟

کدخبر: ۱۳۴۶۴۱
بیست‌ویک بازار از 22 بازار نوظهور در پیش بینی رشد اقتصادی سال 2016 خود روندی نزولی در پیش خواهند داشت و تنها یک کشور است که امسال چشم‌انداز رشدی بدتر از سال قبل ندارد.
کدام اقتصاد نوظهور با تعدیل منفی رشد اقتصادی مواجه نشد؟
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارش بانک جی‌پی مورگان، برزیل،‌ یونان و آفریقای جنوبی با تجربه کردن بیشترین افت‌ در سه ماهه گذشته به عنوان مشکل‌دارترین اقتصادهای نوظهور جهان شناسایی شده‌اند. برزیل افت 1.2 درصدی در تولید ناخالص داخلی را تجربه خواهد کرد و این در حالی است که در پیش‌بینی قبلی رشد 0.2 درصدی گزارش شده بود. انتظار می‌رود که اقتصاد یونان نیز بر خلاف ثبات در پیش‌بینی قبلی افتی 1.2 درصدی را تجربه کند و پیش بینی رشد آفریقای جنوبی نیز از 2.3 درصد به 1.6 درصد کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش جی‌پی مورگان، روسیه در سال 2016 با رشد مواجه نخواهد شد؛ در حالی که تحلیلگران این بانک قبلا رشد 0.5 درصدی را برای این کشور پیش‌بینی کرده بودند.

دیگر کشورهای نیز با توجه به کندی رشد جهانی با تعدیل منفی روبرو شدند. بر اساس این گزارش، اقتصادهای هند و چین با 0.2 درصد کاهش نسبت به گذشته به ترتیب  6.5 و 7.4 درصد رشد خواهند کرد. بر اساس گزارش این بانک انتظار می‌رود تنها رشد GDP جمهوری چک ثابت باقی بماند.

دیوید آسرکوف، تحلیلگر بازار سهام جی‌پی مورگان اعلام کرد که این ارزیابی پایین‌تر ناشی از کاهش انتظارات برای رشد اقتصادی در دنیای توسعه یافته بوده است که همانند دومینو روی صادرات بازارهای نوظهور تاثیرگذار خواهد بود. با این وجود،‌ واردکنندگان کالاهای اساسی نظیر هند، ترکیه و کره جنوبی با وجود سقوط شدید قیمت کالاهای اساسی ارتقائی نیافته‌اند.

آسرکوف اظهار داشت: «ما شاهد خبرهای خوشی برای واردکنندگان کالای بازارهای نوظهور هستیم، ولی بسیاری از حکومت‌ها از آن به عنوان یارانه سوختی استفاده می‌کنند،‌ بنابراین مسیر پیش‌روی مصرف‌کننده به خوبی آنچه که مردم تصور می‌کنند نیست.»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید