کاهش ۶ دلاری قیمت جهانی طلا در هفته گذشته

کدخبر: ۱۰۵۷۵۴
قیمت جهانی طلا در هفته گذشته ۶ دلار کاهش یافت و به ۱۲۳۱ دلار در هر اونس رسید.
کاهش ۶ دلاری قیمت جهانی طلا در هفته گذشته

به گزارش اقتصادنیوز، همزمان با افزایش شاخص های سهام در بازارهای بورس و انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا که موجب کاهش تقاضا برای طلا شد، قیمت فلز زرد روز جمعه کاهش یافت و هفته ای کاهشی را پشت سر گذاشت.
فروش خانه های تک واحدی جدید در آمریکا در ماه سپتامبر به بالاترین رقم در 6 سال گذشته رسید، اما کاهش شدید آمارهای میزان فروش ماه اوت در جدیدترین تجدیدنظر، نشان داد که ترمیم بازار مسکن آمریکا همچنان در مراحل ابتدایی قرار دارد.
قیمت طلا پس از 2 هفته متوالی افزایش که ناشی از نگرانی ها در مورد کاهش رشد اقتصاد جهانی بود، هفته گذشته نیم درصد کاهش یافت.
متیو ترنر، یک تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «انتشار آماری مثبت از اقتصاد آمریکا نگرانی ها در مورد وضعیت اقتصادی را کاهش داده و این در طی چند جلسه گذشته طلا را تحت فشار قرار داده است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات هفته گذشته به 1231 دلار رسید. قیمت طلا در هفته گذشته با کاهش 6 دلاری نسبت به هفته قبل از آن مواجه شد.
دیگر عامل کاهش قیمت هفتگی طلا، افزایش مجدد قیمت دلار بود.
روز جمعه ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهانی 0.2 درصد کاهش یافت، اما پس از 2 هفته کاهش، در مسیر ثبت رشد هفتگی نزدیک به یک درصدی قرار گرفت.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا در این هفته به پایین ترین رقم از اواخر سال 2008 تاکنون رسید که حکایت از کاهش تمایل به ورود سرمایه به بازار طلا داشت.
به رغم رسیدن قیمت طلا به بالاترین رقم 6 هفته اخیر، این صندوق در هفته جاری رکورد بیشترین درصد روزانه کاهش دارایی در طی یک سال اخیر را بر جای گذاشت.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره 0.1 درصد افزایش یافت و به 17 دلار و 17 سنت رسید.
منبع: تسنیم

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید