پایین ترین قیمت نفت در 5 سال گذشته

کدخبر: ۱۰۸۸۱۶
با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2014 میلادی قیمت نفت همچنان در واکنش به تحولات روزهای گذشته شرایط ملتهبی را پشت سر می‌گذارد.
پایین ترین قیمت نفت در 5 سال گذشته

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت جهانی نفت در پایان معاملات روز دوشنبه بیست‌ونهم دسامبر (هشتم دی) و در آخرین روزهای کاری سال 2014 میلادی بیش از یک دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح در پنج سال گذشته رسید.
انتشار اخبار انهدام تأسیسات نفتی لیبی در ابتدای معاملات روز گذشته موجب بالا رفتن قیمت‌ها شد اما خیلی زود نگرانی از عرضه مازاد نفت دوباره جان گرفت و روند افت قیمت دنبال شد.
فیل فلین، تحلیلگر موسسه Price Futures Group، گفت: «افزایش قیمت ممکن است موجب توقف خرید شده باشد، وقتی قیمت نفت برنت به زیر 54.4 دلار برسد نیز توقف بیشتری خواهیم داشت.»
فلین ادامه داد: «این روند نشان می‌دهد که شرایط بازار بسیار سنگین است.» قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز دوشنبه با 1.57 دلار کاهش در سطح 57.88 دلار تثبیت شد.
بهای نفت WTI آمریکا نیز با دنبال کردن همین روند در پایان معاملات روز دوشنبه، 1.12 دلار کاهش یافت تا در سطح 53.61 تثبیت شود.
جین مک جیلیان، تحلیلگر ارشد موسسه Tradition Energy، اظهار کرد: «افزایش قیمت و به دنبال آن افت دوباره قیمت‌ها نشان می‌دهد که نگرانی بازار از عرضه مازاد نفت هنوز از میان نرفته است. هرگاه بازار تلاش می‌کند که شرایط را بهتر کند تنها یک موج تازه فروش به راه می‌افتد.»
در همین حال، آمارهای شرکت Baker Hughes نشان می‌دهد اگرچه تعداد دکل‌های حفاری شیل اویل آمریکا در هفته‌های گذشته کاهش یافته، اما تعداد این دکل‌ها امسال همچنان از تعداد آن‌ها در سال 2013 بیشتر است که نشان می‌دهد تولید شیل اویل همچنان بالا خواهد ماند.
از سوی دیگر، با آتش گرفتن تأسیسات صادرات نفت السدره در لیبی، تولید نفت این کشور عضو اوپک به روزانه 128 هزار بشکه نفت در روز رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید