تحلیل‌گران کپیتال اکونومیست اعلام کردند

بحران یونان هنوز تاثیرخود را بر بازار طلا نگذاشته است

کدخبر: ۱۱۱۶۵۱
مدیر گروه تحقیقات در بازار، کپیتال اکونومیکس می‌گوید که ریزش بازار طلا در این‌ روزها به رغم افزایش تنش‌ها در مورد بحران بدهی‌های یونان تعجب آور است.
بحران یونان هنوز تاثیرخود را بر بازار طلا نگذاشته است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از کیتکو، ژولیان جیسوپ مدیر گروه تحقیقات در بازار، کپیتال اکونومیکس می‌گوید که ریزش بازار طلا در این‌ روزها به رغم افزایش تنش‌ها در مورد بحران بدهی‌های یونان تعجب آور است.
او می‌افزاید به نظر می‌رسد برخلاف گفته‌های قبلی، هنوز تمرکز بازار فلزات گرانبها و سرمایه بر عملکرد فدرال رزرو هست. بر اساس نظر کارشناسان مختلف فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن افزایش خواهد داد که بر قیمت طلا در بازارهای جهانی تاثیر منفی زیادی می‌گذارد.
با این حال ژولیان جیسوپ می‌افزاید هنوز اعتقاد ما بر این است که قیمت ها در بازار طلا تا پایان سال به سطح 1400 دلار در هر اونس می‌رسد. او ادامه می‌دهد که حتی با احتساب افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، عوامل بسیاری در ادامه سال وجود دارند که قیمت طلا را بالا خواهند برد. بحران یونان هنوز تاثیرات جدی خود را بر بازار طلا نگذاشته است و دورنمای نااطمینانی در اتحادیه اروپا بسیار بیشتر از گذشته است.
وی گفت که خطر خروج یونان از اتحادیه اروپا و سرایت این مشکل به دیگر کشورها از جمله مهمترین عوامل تاثیر گذار در قیمت طلا در ادامه سال است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید