سومین جلسه افت طلا/ هر اونس 1171 دلار

کدخبر: ۱۲۹۱۹۳
در پی انتشار آمار قوی از شاخص تمایل مصرف‌کننده در آمریکا که باعث توقف گمانه‌زنی‌ها در مورد تعویق افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا سال آینده شد، طلا برای سومین جلسه متوالی با افت قیمت مواجه شد.
سومین جلسه افت طلا/ هر اونس 1171 دلار
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از رویترز، در آغاز معاملات روز دوشنبه بازارهای جهانی، هر اونس طلا با افت 0.5 درصدی نسبت به جلسه گذشته با قیمت یکهزار و 171 دلار و 80 سنت معامله شد.

شمش بعد از انتشار آمار قوی اقتصادی آمریکا در آخر هفته گذشته تحت فشار قرار گرفته است. آمار روز جمعه نشان داد که در اوایل ماه اکتبر شاخص تمایل مصرف‌کننده تقویت شده است. 
آمار خوش‌بینانه به دلار کمک کرد تا از کمترین مقدار هفت هفته اخیر خود فاصله بگیرد و چشم اندازها را برای اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را تا قبل از پایان سال جاری افزایش دهد، زنده نگه داشت.

یک معامله گر در بازار هنگ کنگ اعلام کرد که بعد آمار هفته گذشته، گزینه افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر روی میز بازگشته است.

قبل از افت قیمت طلا در روز جمعه، این فلز زرد هفته گذشته به بالاترین مقدار سه ماه ونیم اخیر خود رسیده بود و منجر به این شده بود که گمانه زنی‌ها در مورد به تاخیر افتادن زمان افزایش نرخ بهره تا سال آینده افزایش یابد.

روز دوشنبه، چین از ضعیف‌ترین رشد اقتصادی سه ماهه خود از زمان بحران جهانی سال 2008 تاکنون خبر داد. این خبر منجر به افزایش فشار بر روی قانون‌گذاران برای کاهش نرخ‌های بهره و اعمال اقدامات حمایتی دیگر برای جلوگیری از کندی شدیدتر اقتصادی شد. 
 
همچنین دارایی صندوق معاملات طلا (تراست گلد)‌ با افت 0.89 درصدی به 693.75 تن در روز جمعه رسیده بود که اولین کاهش آن در دو هفته اخیر بود.

بر اساس اعلام تحلیلگران، با رسیدن قیمت طلا زیر میانگین 200 روزه خود (‌1175 دلار) در روز دوشنبه، طلا در آینده نزدیک با افت شدیدتری روبرو خواهد شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید