رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

اصلاح قیمت ها بدون فشار برمردم انجام شود

کدخبر: ۱۰۰۱۳۷
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح قیمت ها باید بدون فشار بر مردم انجام شود،گفت: در حال حاضر به سبب تورم جهانی نفت و گاز، قیمت تمام شده حامل های انرژی با نرخ بالایی بر کشورمان تحمیل می شود.
اصلاح قیمت ها بدون فشار برمردم انجام شود

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از تسنیم، ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگویی اظهار کرد: تاثیرات اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بر افزایش نرخ برخی حامل‌های انرژی دور از انتظار نبود اما با دولت هماهنگ شد تا این اتفاق با حداقل شیب تغییراتی انجام شود.

وی با بیان اینکه این اصلاح قیمت‌ها باید بدون فشار برمردم انجام شود،گفت: در حال حاضر به سبب تورم جهانی نفت و گاز، قیمت تمام شده حامل‌های انرژی با نرخ بالایی بر کشورمان تحمیل می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: تغییرات قیمتی در داخل کشور باید پلکانی و تاثیرات آن بر اقشار آسیب پذیر باید نامحسوس باشد.

وی با بیان اینکه در شرایط تدبیر مسئولان می‌توان جلوی هر بی‌برنامگی را گرفت، اظهارکرد: دولت باید مشخص کند، بر اثر تاثیر افزایش نرخ جهانی حامل‌های انرژی، در مجموع چند درصد به قیمت نرخ حمل و نقل عمومی، نرخ سوخت و دیگر کالاهای وابسته به نرخ حامل‌های انرژی در داخل کشور افزوده می‌شود.

فتحی‌پور با بیان اینکه افزایش نرخ حامل‌های انرژی باید متعادل باشد، افزود: افرادی که درصد افزایش نرخ حامل‌های انرژی کشور را افزایش می‌دهند، باید میزان افزایش پلکانی آن را نیز تعیین کنند.

وی تصریح کرد: این مسئله سبب جلوگیری از هر نوع تصمیم‌گیری و چند نرخی شدن در کشور می‌شود و نباید اجازه داد هر فردی هرکاری می‌خواهد انجام دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه واضح است، هرگز نمی‌توان جلوی ادامه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را گرفت.

فتحی‌پور خاطرنشان کرد: دولت باید جلوی سواستفاده‌های ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها که سبب افزایش نرخ برخی کالاها و خدمات ناشی از افزایش حامل‌های انرژی می‌شود، را بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید