ارسلان فتحی پور مطرح کرد:

از فعالیت های متفرقه بانک ها جلوگیری می شود

کدخبر: ۱۰۰۳۳۸
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرحی در مجلس در حال آماده شدن است که بر اساس آن بانک ها از ساخت وساز و کارخانه داری منع می شوند.
از فعالیت های متفرقه بانک ها جلوگیری می شود

به گزارش خبرگزاری اقتصاد روز به نقل از تسنیم، ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی در مجلس به منظور جلوگیری و ممنوعیت بانک‌ها از ساخت‌و‌ساز و فعالیت‌های اقتصادی همچون کارخانه‌داری خبر داد.

وی درباره علت تهیه چنین طرحی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که بانک‌ها و شرکت‌های اقماری آنها به سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز روی آورده‌اند و این مسئله، رقابت را سلب کرده و باعث بوجود آمدن رانت‌خواری شده است چرا که هیچ سرمایه‌گذاری توان رقابت با بانک‌ها را ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بانک‌ها باید به وظیفه اصلی خود یعنی سیاست‌گذاری در زمینه پولی و مالی عمل کنند، نه اینکه وارد ساخت‌وساز و کارخانه‌داری شود که این موضوع در حال حاضر رانت ایجاد کرده و به همین دلیل مجلس مصمم است جلوی این کار را بگیرد.
فتحی‌پور همچنین اظهار داشت: به علت تخلفاتی که بانک‌ها انجام می‌دهند، طرح تحقیق و تفحص از بانک‌ها ارائه شده که در حال حاضر این طرح در هئیت رئیسه است و ما منتظریم تا به کمیسیون ارجاع شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید