عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

خلاف کاری بانک ها را با تحقیق و تفحص کشف می کنیم

کدخبر: ۱۰۰۴۷۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک ها از فعالیت اصلی خود منحرف شده اند و از جمله دلایلی که بانک ها به فعالیت های متفرقه روی می آورند، سود آوری است تا جایی که حتی حاضر نبودند قوه قضائیه وارد داستان بدهکاران شود.
خلاف کاری بانک ها را با تحقیق و تفحص کشف می کنیم

سیدمحمدحسین میرمحمدی در گفت‌وگو با اقتصاد روز با بیان اینکه مجلس باید از ابزارهای قانونی خود در برابر تخلفات رخ داده در بانک‌ها برخورد جدی کند، گفت: هم در کمیسیون اصل 90 و هم در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی و پیگیری تخلفات بانک‌ها هستیم تا ان‌شاءالله به زودی با متخلفان برخورد کنیم.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس، با بیان اینکه یکی از ابزارهای در دسترس مجلس برای رسیدگی به تخلفات روی داده در بانک‌ها، تحقیق و تفحص است افزود: بسیاری از دوستان در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی روند تحقیق و تفحص از بانک‌های کشور هستند تا به تخلفات بانکی در صحن علنی مجلس رسیدگی شود.
او ضمن انتقاد از استدلال بانک‌ها مبنی بر اینکه خواستار این شده‌اند تا خودشان به حساب مشتری‌های بدهکار رسیدگی کنند و دیگر نیازی به ورود مجلس و قوه قضاییه نباشد، خاطر نشان کرد: اگر بانک‌ها قصد این کار را داشتند باید تا به امروز به بدهی‌های کلان بعضی مشتریان خاص رسیدگی می‌کردند، نه اینکه امروز شاهد قفل شدن منابع بانکی باشیم، به طوری که بانک‌ها دیگر توان دادن تسهیلات و منابع مالی به مردم را نداشته باشند و روز به روز میزان بدهی‌ها به بانک‌ها افزایش پیدا کند.
عضو کمیسیون اقتصادی با استقبال از طرحی که در مجلس مطرح شده در رابطه با جلوگیری ورود بانک‌ها به فعالیت‌های کارخانه‌داری و ساخت‌وسازی گفت: این طرح با پیگیری جدی همکارانم در کمیسیون اقتصادی در حال پیگیری و بررسی است و به زودی در صحن مجلس آن را مطرح می‌کنیم.
میر‌محمدی افزود: مطمئنم این طرح در صحن رای بالایی خواهد آورد.
نماینده مجلس نهم در مورد دلایل ورود بانک‌ها به فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما، بانک‌ها از فعالیت اصلی خود منحرف شده‌اند و تبدیل به موسسات غیرانتفاعی شده‌اند که تنها به فکر سود بیشتر هستند نه اینکه به مردم خدمت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید