عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

برای مقابله با رانت خواری اقدامی جدی صورت بگیرد

کدخبر: ۱۰۰۹۰۴
نماینده مردم تهران در تذکر به دولت گفت: دکتر نوبخت نزدیک به یک سال است که دو شغل دارد، هم سرپرسیتی معاونت توسعه نیروی انسانی است و هم سخنگوی دولت که این موضوع خلاف قانون اساسی است و باید هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود.
برای مقابله با رانت خواری  اقدامی جدی صورت بگیرد

شگزارش اقتصاد نیوز، الیاس نادران در نطق خود در صحن علنی مجلس با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه گفت: از مسوولان و ریاست‌جمهوری می‌خواهم که این پیروزی را به مردم سوریه تبریک بگویند و در مراسم تحلیف شرکت کنند.

او افزود: تذکر بنده به رئیس‌جمهور روحانی است که برابر اطلاعاتی که پیدا کرده‌ایم، هیات وزیران مصوب کرده است که 50 درصد حقوق و مزایا را برای کارکنان افزایش دهد در صورتی که در قانون تنها برای 25 درصد از کارکنان این اجازه داده شده است و اگر این اتفاق بی افتد، بیش از 10 هزار میلیارد بودجه افزایش پیدا می‌کند و مشابه همین اتفاق در شرکت ملی نفت ایران هم افتاده است.

نادران تاکید کرد: باید توجه کرد که منابع ملی را بابت هزینه‌های جاری مصرف نکنیم و آنها را برای زیرساخت‌ها و مناطق محروم کشور در نظر بگیریم.

نماینده مردم تهران در تذکر دیگری به دولت گفت: دکتر نوبخت نزدیک به یک سال است که دو شغل دارد، هم سرپرستی معاونت توسعه نیروی انسانی است و هم سخنگوی دولت که این موضوع خلاف قانون اساسی است و باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در ادامه تذکرات خود در صحن علنی مجلس گفت: رانت‌خواری در اقتصاد ملی کشور ناامنی ایجاد کرده است و شرایط خاصی برای افراد خاص ایجاد کرده است که هر چه سریع‌تر باید به این موضوع رسیدگی شود.

او تصریح کرد: در پرونده 650 یورویی دولت به جای بررسی و آسیب‌شناسی فقط به این امر اکتفا می‌کند که این موضوع را به مصاحبه‌هایی که با رسانه‌ها می‌کنند ارجاع دهد، اما باید متوجه باشیم که اگر به‌طورجدی به این موضوع رسیدگی نشود روزبه‌روز شرایط بدتر می‌شود و فضای اقتصادی تبدیل به فضایی بی‌اعتماد برای فعالان حوزه می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید