43 نفر از نمایندگان بار دیگر از وزیر اطلاعات سوال پرسیدند

سبد سوال اطلاعاتی

کدخبر: ۱۰۱۰۴۷
چهار نفر از 43 نماینده سوال کننده از وزیر اطلاعات انصراف دادند.
سبد سوال اطلاعاتی

به گزارش اقتصاد نیوز، با وجود اینکه در اسفندماه سال گذشته جمعی از نمایندگان سوالاتی را با موضوعات مختلف و جالب که اکثر آنها ربطی به وزیر اطلاعات نداشت، از او پرسیدند اما بار دیگر همان سوالات را در غالب و فرمت دیگری قرار داده و به هیات‌رئیسه مجلس تقدیم کردند تا محمد علوی وزیر اطلاعات در مقام پاسخگویی قرار بگیرد.

عدم جدیت در حمایت از تفکر مقاومت در منطقه، بی‌توجهی به راهبرد اقتصاد مقاومتی و اثربخشی جملاتی چون خزانه خالی است بر امنیت ملی کشور، از جمله سوالات 43 نماینده از محمد علوی وزیر اطلاعات بود که یکشنبه هفته گذشته هیات‌رئیسه مجلس آن را اعلام وصول کرد.

این سوالات جالب شامل 21 بند است که در بیشتر آنها به اظهارات رئیس‌جمهور روحانی و ظریف اشاره شده است.

تفاوت طرح سوال جدید با سوالات قدیم شاید تنها در تعداد امضاهای زیر طرح سوال باشد، سوالات قدیم را 41 نفر امضا کرده بودند و طرح سوال جدید را 43 نفر که بعد از جلسه علنی یکشنبه مجلس چهار نفر از نمایندگان از پرسش‌های خود از وزیر اطلاعات انصراف دادند.

بعد از پاسخگویی علوی به سوالات نمایندگان در اسفند ماه و قانع نشدن آنها، اولین همایش دلواپسیم برگزار شد و این بار نیز بعید به نظر می‌رسد که سید‌محمد علوی پاسخ قانع‌کننده‌ای برای نماینده‌های دلواپس کشور داشته باشد، 43 نماینده‌ای که نگران و دلواپس تفکر مقاومت در منطقه هستند، 43 نماینده‌ای که نگران بهبود رابطه با آمریکا هستند و گویا تحولات و رویدادهایی را که از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم رخ‌داده است ندیده‌اند و یا ترجیح می‌دهند نبینند و تنها دغدغه نمایندگان ملت در خانه ملت، عدم اهمیت دادن به تفکر مقاومت در منطقه است و دیگر دغدغه‌هایی که در ادامه می‌آید.

4-43 نماینده امضا‌کننده در مقدمه نامه خود نوشته‌اند: «در مدت کوتاه تشکیل دولت یازدهم که امید می‌رفت دولت با حفظ محکمات انقلاب اسلامی و پرهیز از ناهنجاری‌های سیاسی و فرهنگی در حوزه مسائل داخلی و خارجی و تقویت امنیت ملی و همبستگی انقلاب اسلامی گام بردارد، متاسفانه مشاهده شد که در مصادیق ذیل امنیت ملی جمهوری اسلامی در مواردی تهدید، تضعیف و مورد بی‌مهری واقع شده است.»

با وجود اینکه قصد بر این بود تا تنها در گزارش به سوالات نمایندگان اشاره شود اما از آنجایی که این سوالات بسیار جالب و تخصصی بود، تصمیم بر این شد تا 21 دغدغه نمایندگان دلواپس و نگران را در اینجا ذکر کنیم.

1- دنبال کردن عادی‌سازی رابطه با آمریکا که مصداق نظام سلطه است توسط وزارت امور‌خارجه و شخص رئیس‌جمهور.
2- بیان اینکه آمریکا کدخدای جهان است توسط مسوولان کشور و پرداختن عملی به این دیدگاه اشتباه.
3- پیشنهاد درخواست نظرسنجی برای برقراری رابطه با آمریکا توسط مسوولان دولتی.
4- اجابت خواسته‌های آمریکایی‌ها در ممانعت از سفر هیات‌های فرهنگی و نظامی دیگر کشورها به ایران.
5- ناتوان خواندن قدرت دفاعی کشور از سوی وزیر امور‌خارجه در سخنرانی دانشگاه تهران.
6- ممانعت و عدم حمایت از برگزاری رزمایش‌های موشکی نیروهای مسلح.
7- عدم شفافیت مواضع مسوولان دولتی در موضع رژیم حرامزاده صهیونیستی.
8- عدم جدیت در حمایت از تفکر مقاومت در منطقه.
9- تعهدات فراتر از قانون در موافقتنامه ژنو که باعث لطمه زدن به استقلال و امنیت کشور شده است.
10- اقدامات و انتصابات در سازمان انرژی اتمی کشور که منجر به حذف نیروهای موثر و تبدیل تفکر و شعار ما می‌توانیم به ما نمی‌توانیم می‌شود.
11- برخورد و ترور شخصیتی منتقدان به سیاست‌های دولت در حوزه‌های داخلی و خارجی توسط مسوولان دولتی.
12- قضایی کردن فضای رسانه‌های عمومی که به نقدهای منصفانه از سیاست‌های دولت می‌پردازند.
13- بی‌توجهی به راهبرد اقتصاد مقاومتی و اثر بخشی جملاتی چون خزانه خالی است بر امنیت ملی کشور.
14- شهادت و گروگانگیری فرزندان رشید ملت در مرزهای شرقی در حالی انجام می‌شود که حامیان تروریست‌ها در مرز مورد توجه واقع می‌شوند.
15- عبور از خط قرمزهای دین و ارزش‌های مذهبی در فضای فرهنگی که به دنبال آن اعتراض مراجع عظام را به همراه داشته است.
16- عدم اعمال صلاحیت‌ها در پاسخ استعلام‌ها در واگذاری مسوولیت‌های کلیدی و عدم توجه برخی از وزرا به پاسخ استعلام‌ها در انتصابات.
17- تهدیدات جدی در حوزه علم و فناوری با انتصاب افراد افراطی در دانشگاه‌ها و امنیتی کردن فضای دانشگاه‌ها.
18- توزیع نامناسب سبد کالا که باعث هتک حرمت به مردم شریف ایران اسلامی و سوء استفاده رسانه‌های خارجی شد.
19- بازگشت عناصری که در طرح براندازی نظام در فتنه 88 مشارکت فعال داشتند به مسوولیت‌ها و پست‌های مهم و کلیدی کشور.
20- تهدید و زیر سوال بردن مجلس شورای اسلامی توسط مشاوران و معاونان رئیس‌جمهور که باعث اختلاف بین قوا می‌شود.
21- عدم توجه به اساس وحدت و انسجام ملی که بر پایه اسلام و ایران عزیز می‌باشد و اتخاذ سیاست‌های مغایر با اصول توسط معاون اقوام رئیس‌جمهور محترم.

همچنین بعد از 21 بند ذکر شده، دو مورد دیگر هم مطرح شده است تا وزیر اطلاعات سعی کند این دو مورد را مشخص کند.

1- نقش اتاق‌های فکر خارج از کشور و روابط دیرینه بعضی از عناصر موثر و تاثیرگذار امروز که سعی در بزرگ کردن چهره مصادیق نظام سلطه (آمریکا و انگلیس) دارند، در وقوع این حوادث و موارد ذکر شده در این زمان چقدر است؟ کما اینکه در زمان فتنه 88 نیز بخشی از اتاق فکر طرح براندازی خارج از کشور بود.
2- جنابعالی که عضوی از شورای عالی امنیت ملی هستید، برای جلوگیری و برخورد با این دغدغه‌ها که تنها بخشی از دغدغه‌های مردم و نخبگان کشور است، چه اقدامی کرده‌اید؟

اسامی امضا کنندگان را پایگاه خبری خانه ملت روز چهارشنبه 21 خرداد ماه منتشر کرد که به شرح زیر است: -1 بهرام بیرانوند -2 احمد آریایی‌نژاد -3 روح‌الله حسینیان -4 بیژن نوباوه -5 محمدحسن آصفری-6 مهرداد بذرپاش -7 حمید رسایی -8 علی اصغرزارعی -9 محمدصالح جوکار -10 سید‌محمود نبویان-11 عبدالله تمیمی -12 جواد کریمی‌قدوسی -13 سید حسین‌ذوالانوار -14 حسینعلی حاجی‌دلیگانی -15 مرتضی آقا‌تهرانی -16 علیرضا سلیمی -17 محمدرضا آشتیانی -18 سید‌علی طاهری -19 احمد سالک -20 سید‌مسعود میرکاظمی -21 سید‌علی محمد‌بزرگواری -22 ابوالقاسم جراره -23 مهدی کوچک‌زاده-24 امضاء ناخوانا-25 عطالله سلطانی‌صبور -26 احمد سجادی -27 علیرضا منظری‌توکلی -28 محمد اسماعیلی -29 حسین طلا -30 فاطمه آلیا -31 زهره طبیب‌زاده‌نوری 32 - علیرضا خسروی-33 حبیب آقا‌جری -34 سید‌شکرخدا موسوی -35 محمد سلیمانی -36 سید‌مهدی هاشمی -37 کمال علیپور -38 حسین فتاحی -39 نصرالله پژمانفر

و اما اسامی نماینده‌هایی که از پرسش دوباره دغدغه‌ها و سوالات خود منصرف شدند:
* مراد هاشم‌زهی.
* سید‌محمد باقرعبادی.
* محمدابراهیم محبی.
* ابوالقاسم خسروی.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید