عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد:

سوال کنندگان از وزیر اطلاعات در اقلیت هستند

کدخبر: ۱۰۱۰۵۴
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره سوال 42 نماینده مجلس از وزیر اطلاعات که در آن دولت را به تهدید و تضعیف امنیت ملی متهم کرده اند گفت: من واقعاً نمی دانم تعریف امنیت ملی از نظر این آقایان چیست و فکر می کنم بیشتر نگاهی سلیقه ای به موضوع امنیت ملی دارند؛ وگرنه به نظر من سیاست خارجی دولت آقای روحانی در جهت تقویت امنیت ملی حرکت می کند.
سوال کنندگان از وزیر اطلاعات در اقلیت هستند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از فرارو، احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتوگویی با اشاره به نامه 42 نماینده ای که طرح سوال از وزیر اطلاعات را تقدیم هیات‌رئیسه کرده‌اند، گفت: این نمایندگان عمدتاً از طیف جبهه پایداری هستند و کسانی همچون آقای رسایی، کوچک‌زاده، آقامحمدی و کریمی‌قدوسی این سوال را امضاء کردند که از مذاکرات هسته ای ناراحت هستند و به بهانه‌های مختلف از وزیر اطلاعات و خارجه سوال می‌کنند.

او افزود: این افراد طیف خاصی هستند که مرتب پیگیر سوال از وزرا می‌باشند و البته به نظر من نقاط قوت دولت را نشانه گرفتند. یعنی به مواردی که نقطه قوت دولت محسوب می‌شود به شدت فشار می‌آورند تا به نوعی ترمز حرکت دولت را بکشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: به نظر من اقدامات دولت برعکس نظر این آقایان موجب تقویت امنیت ملی شده است.

او تصریح کرد: درباره عادی‌سازی رابطه با آمریکا که به عنوان یکی از موارد تهدید و تضعیف امنیت ملی مطرح شده است باید گفت ما اکنون با آمریکا فعلاً درباره موضوع هستهای مذاکره می‌کنیم و اگر قبلاً این مذاکرات غیرمستقیم بود اکنون مستقیم شده است و درباره روابط دوجانبه مذاکره‌ای نمی‌کنیم.

شوهانی افزود: این در حالی است که در دولت قبل هم این مذاکرات وجود داشت و اتفاقاً با شدت بیشتری پیگیری می‌شد.

نماینده مجلس نهم خاطرنشان کرد: آیا از نظر این آقایان اگر ایران از تحریم‌ها فاصله بگیرد و روابط ما با دنیا عادی شده و تنش‌ها کاهش پیدا کند امنیت ملی ایران مورد تهدید قرار می‌گیرد؟! آیا اگر اقتصاد ما رونق بگیرد امنیت ملی تضعیف می‌شود؟! آیا اگر رضایت مردم از دولت و نظام بیشتر شود امنیت ملی تضعیف می‌شود؟!

او ادامه داد: من واقعاً نمی‌دانم تعریف امنیت ملی از نظر این آقایان چیست و فکر می‌کنم بیشتر نگاهی سلیقه‌ای به موضوع امنیت ملی دارند؛ وگرنه به نظر من سیاست خارجی دولت آقای روحانی در جهت تقویت امنیت ملی حرکت می‌کند.

شوهانی درباره «تهدید و زیر سوال بردن مجلس توسط مشاوران و معاونان رئیس‌جمهور» به عنوان یکی از موارد مطروحه تهدید و تضعیف امنیت ملی ایران گفت: این نمایندگان چرا وقتی آقای احمدی‌نژاد به طور رسمی به وزارت کشور بخشنامه داد که هیچ وزیر، استاندار و فرمانداری حق ندارد با نمایندگان مجلس ارتباط برقرار کند سکوت کردند؟!

نماینده مردم ایلام افزود: چرا زمانی که آقای احمدی‌نژاد و دولت ایشان کمترین توجه را به مجلس داشت و بیشترین بی‌حرمتی‌ها را به نمایندگان و رئیس مجلس انجام داد سکوت کردند؟! این در حالی است که ارتباط و تعامل دولت آقای روحانی با مجلس خیلی بیشتر و بهتر از دولت آقای احمدی‌نژاد است.

او با بیان اینکه نحوه ارتباط دولت فعلی با مجلس با نحوه ارتباط دولت قبل با مجلس اصلاً قابل مقایسه نیست و تعامل دولت آقای روحانی با مجلس بسیار خوب است و حداقل ما دیگر بی‌حرمتی و بی‌احترامی از رئیس‌جمهور و دولت ندیدیم، گفت: طرح این‌گونه سوالات مربوط به اکثریت مجلس نیست و این افراد در اقلیت مجلس هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید