برنامه هفته اول کاری تابستان در کمیسیون های مجلس

10 وزیر و نوبخت به پارلمان می روند

کدخبر: ۱۰۱۲۷۹
10 وزیر برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور می یابند.
10 وزیر و نوبخت به پارلمان می روند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایرنا، برنامه کمیسیون‌های مجلس در هفته آول تابستان به شرح زیر است:

وزیر نیرو در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاثیر عملی توافقنامه ژنو در بهبود شرایط و رفع مشکلات و تنگناهای موجود را سه‌شنبه آینده با حضور مسوولان این بخش بررسی می‌کنند.

همچنین، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در روز یکشنبه از وزیر نیرو برای پاسخ به سوال یک نماینده در این کمیسیون دعوت کرده‌اند.

اساس‌نامه شرکت ملی نفت در کمیسیون انرژی مجلس بررسی می‌شود
اعضای کمیسیون انرژی مجلس در روز یکشنبه طرح یک‌فوریتی اساس‌نامه شرکت ملی نفت ایران را با حضور مسوولان وزارت نفت، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور، و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی می‌کنند.

اعضای این کمیسیون طرح یک‌فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران را نیز روز سه‌شنبه با حضور مسوولان این بخش بررسی می‌کنند.

نوبخت به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌رود
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در روز یکشنبه آینده گزارش سرپرست کمیته امداد امام (ره) درباره عملکرد برنامه‌ها و مشکلات اعتباری طرح‌های در دست اقدام کمیته را بررسی می‌کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه‌شنبه نیز از دستگاه‌های مربوطه برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری جهت ارائه گزارش اقدامات به عمل آمده در تدوین لایحه برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران دعوت کرده‌اند.

مسوولان صداوسیما در مورد دیجیتال کردن فرستنده‌های صداوسیما به کمیسیون صنایع گزارش می‌دهند
اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در روز یکشنبه گزارش انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی ایران، گزارش مسوولان سازمان صداوسیما درباره دیجیتال کردن فرستنده‌های صداوسیما و گزارش مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را بررسی می‌کنند.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه گزارش رئیس اتحادیه کشوری کفاشان دست‌دوز درباره مشکلات تولیدکنندگان کفش را بررسی می‌کنند.

همچنین وزیر صنعت و معادن در روز سه‌شنبه برای پاسخ به سوال چهار نماینده در این کمیسیون حضور می‌یابد.

مدیرعامل بانک شهر به کمیسیون عمران گزارش می‌دهد
اعضای کمیسیون عمران مجلس روز یکشنبه گزارش نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری و طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و طرح یک‌فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران را بررسی می‌کنند.

پورزرندی مدیرعامل بانک شهر نیز در حمایت و مشارکت پروژه‌های عمرانی روز سه‌شنبه به اعضای این کمیسیون گزارشی ارائه می‌کند.

همچنین قرار است طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات طرح‌های صنعتی و علائم تجاری و لایحه الحاق دولت ایران به پروتکل الحاقی به کنوانسیون قرارداد حمل‌ونقل بین‌المللی کالا از طریق جاده راجع به سند حمل‌ونقل الکترونیکی در این کمیسیون در روز سه‌شنبه بررسی می‌شود.

بررسی طرح نجات و احیای دریاچه‌ها در کمیسیون کشاورزی
اعضای کمیسیون کشاورزی در روز یکشنبه طرح نجات و احیای دریاچه‌ها را بررسی می‌کنند. اعضای این کمیسیون از نمایشگاه اختصاصی سازمان‌های اتکا و تامین اجتماعی نیروهای مسلح نیز بازدید می‌کنند. همچنین قرار است طرح اصلاح ماده 41 قانون اصلاح فصل پنجم و پاره‌ای از مواد قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در روز سه‌شنبه در این کمیسیون بررسی شود.

وزرای نفت، جهاد کشاورزی و صنعت میهمان کمیسیون اقتصادی مجلس
اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در روز یکشنبه طرح شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را بررسی می‌کنند و قرار است در این روز از نمایشگاه توانمندی‌های وزارت دفاع نیز بازدید کنند.

وزرای جهاد کشاورزی، و صنعت روز سه‌شنبه برای پاسخ به سوال دو نماینده در این کمیسیون حضور می‌یابند. وزیر نفت نیز در روز سه‌شنبه آینده میهمان این کمیسیون است.


طرح ساماندهی و تمرکززدایی از تهران در کمیسیون شوراهای مجلس بررسی می‌شود
اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی یکشنبه آینده طرح ساماندهی و تمرکززدایی از تهران و چگونگی انتقال پایتخت سیاسی و اداری را بررسی می‌کنند.

اعضای این کمیسیون همچنین در روز یکشنبه طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان را مورد بررسی قرار خواهد داد. همچنین اعضای این کمیسیون در روز سه‌شنبه از وزیر کشور برای پاسخ به سوال 11 نماینده در این کمیسیون دعوت کرده‌اند.

نشست عمومی کمیسیون اصل نود مجلس در مورد هدفمندی یارانه‌ها
اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه آینده به شکایات واصله رسیدگی می‌کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه‌شنبه آینده نشست عمومی برای بررسی گزارش‌های چگونگی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، عدم اجرای صحیح قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و مسائل و مشکلات مسکن مهر برگزار می‌کنند.

بررسی طرح واگذاری مدیریتی شبکه‌های ورزشی صداوسیما در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی
اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در روز دوشنبه به ادامه بررسی بندهای بیست و چهارگانه ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی و طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران می‌پردازند.

اعضای این کمیسیون در این روز همچنین طرح واگذاری مدیریتی شبکه‌های ورزشی صداوسیما و طرح واگذاری باشگاه‌های ورزشی از طریق مزایده را بررسی می‌کنند.

بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی
اعضای کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در روز دوشنبه به ادامه بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در کارگروه با حضور کارشناسان دستگاه‌های ذی‌ربط می‌پردازند.

بررسی طرح تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران در کمیسیون مشترک
اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران در روز دوشنبه طرح یک شوری تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران را بررسی می‌کنند.

بررسی اقتصاد مقاومتی در کمیسیون آموزش مجلس
اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه نشستی با حضور رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور و رئیس سازمان مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌کنند.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه موضوع اقتصاد مقاومتی را با حضور منتخبین کمیسیون و وزرای آموزش و پرورش، علوم، تعاون، بهداشت و درمان و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری بررسی می‌کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه‌شنبه طرح آموزش همگانی قرآن کریم در خانه و طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات طرح‌های صنعتی و علائم تجاری و لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی‌زبانان را بررسی می‌کنند.

بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از نمایشگاه اتکا و ساتا
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در روز یکشنبه آینده طرح الحاق یک تبصره به ماده190 قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعاده شده از شورای نگهبان و طرح الحاق یک‌بند به تبصره جز یک ماده3 قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور را بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در روز سه‌شنبه آینده طرح الحاق یک‌بند به عنوان بند ه به تبصره جز یک ماده3 قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور و طرح الحاق بک بند به ماده2 قانون تشکیل شورای عالی اشتغال را بررسی می‌کنند.
اعضای این کمیسیون در روز سه‌شنبه آینده از نمایشگاه اتکا و ساتا بازدید می‌کنند.

وزیر کار به کمیسیون بهداشت می‌رود
اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روز یکشنبه آینده میزان آلایندگی بنزین‌های تولیدی از واحدهای پتروشیمی، پالایشگاهی و وارداتی را با حضور مسوولان بررسی می‌کنند.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه از نمایشگاه ساتا و اتکا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بازدید می‌کنند.

وزیر تعاون و کار در روز سه‌شنبه برای پاسخ به سوال دو نماینده در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حضور می‌یابد.

اعضای این کمیسیون طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمان و وضعیت پرداخت مالیات توسط جامعه پزشکی کشور را نیز در روز سه‌شنبه بررسی می‌کنند و همچنین قرار است در این روز مسوولان سازمان‌های بیمه سلامت ایران و تامین اجتماعی جهت بررسی راهکارهای تحت پوشش قرار دادن فرآورده‌های خونی در این کمیسیون حضور یابد.

بررسی پیش‌نویس طرح امر به معروف در کمیسیون فرهنگی مجلس
اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در روز یکشنبه آینده پیش‌نویس طرح امر به معروف و نهی از منکر را بررسی می‌کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه‌شنبه گزارش معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در خصوص بودجه طرح‌های در دست اقدام کمیسیون را استماع می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری روز سه‌شنبه برای پاسخ به سوال یک نماینده در این کمیسیون حضور می‌یابد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی به کمیسیون حقوقی مجلس گزارش می‌دهد
اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه آینده طرح اصلاح موادی از قانون سازمان بازرسی کل کشور و لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی می‌کند.

اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه همچنین گزارش نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی را استماع می‌کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه‌شنبه لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی و طرح ممنوعیت به‌کارگیری سلاح سرد و تشدید مبارزه با جرائم خشونت‌بار را بررسی می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید