عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

مبارزه با رانت خواری برای ارتقا سرمایه گذاری خارجی

کدخبر: ۱۰۱۳۹۷
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: باید از موضوع برخورد قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی استفاده کرد و با تبلیغات در فضای بین المللی و تشریح مبارزه با رانت خواری اقتصادی زمینه را برای ارتقا سرمایه گذاری خارجی فراهم کرد.
مبارزه با رانت خواری برای ارتقا سرمایه گذاری خارجی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ‌ایمن‌آبادی در گفت‌و‌گویی در رابطه با فعالیت‌های بازار بورس، با بیان اینکه در حال حاضر بازار سرمایه دارای ظرفیت بالایی برای جذب نقدینگی سرگردان جامعه دارد، گفت: بنابراین باید ساز و کاری فراهم کرد که از این ظرفیت بطور مطلوب استفاده شود.

نماینده مردم رشت در مجلس در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا شرایط برای بین‌المللی شدن بازار بورس کشور فراهم است؟ افزود: بازار سرمایه کشور در صورتی جهانی می‌شود که مسوولان اقتصادی با همراهی مجلس شرایط را برای انجام این مهم فراهم کنند.

او در تشریح شرایط لازم برای بین‌المللی شدن بازار بورس کشور، گفت: یکی از اقدامات اولیه برای جهانی شدن بورس تامین امنیت اقتصادی سرمایه‌گذاران خارجی است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود: کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس این آمادگی را دارند که بسترهای قانونی برای پیشرفت بازار بورس را فراهم کنند البته در حال حاضر برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید بیشتر بر روی تامین امنیت روانی سرمایه‌گذاران تمرکز کرد.

نماینده مجلس ادامه داد: در حال حاضر به دلیل برخورد با چند مفسد اقتصادی به نوعی فضای ناامن روانی خارجی نسبت به سرمایه‌گذاری در ایران ایجاد شده، بنابراین در این شرایط باید تدابیر لازم اتخاذ کرد تا وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی بهبود یابد.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: باید از موضوع برخورد قوه‌قضائیه با مفسدان اقتصادی استفاده کرد و با تبلیغات در فضای بین‌المللی و تشریح مبارزه با رانت‌خواری اقتصادی زمینه را برای ارتقا سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآورشد: بازار بورس کشور پیشرفت نسبتاً قابل قبولی داشته اما به جایگاه واقعی خود دست نیافته که باید این وضعیت اصلاح شود تا نقدینگی‌های به سمت بازارهای دلالی کاذب نرود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید