عضو کمیسیون عمران در مجلس مطرح کرد:

تفحص از سازمان شهرداری ها روی میز هیات رئیسه مجلس

کدخبر: ۱۰۱۴۹۵
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح تحقیق و تفحص از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور که به امضای 17 نفر از نمایندگان رسیده با شروع به کار مجدد مجلس تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهد شد.
تفحص از سازمان شهرداری ها روی میز هیات رئیسه مجلس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خانه ملت، احمد جباری در گفت‌وگویی با بیان اینکه سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور یک گلوگاه عریض و طویل است، گفت: بخش اعظمی از منابع و اعتبارات عمرانی کشور در حوزه ماشین‌آلات و اعتبارات عمرانی در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور وجود دارد که باید نحوه هزینه‌کرد این اعتبارات بر اساس قانون مشخص شود.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس، از تهیه طرح تحقیق و تفحص از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد و افزود: طرح تفحص از سازمان شهرداری‌ها در چند بند مشخص تهیه شده و به امضای 17 نفر از نمایندگان رسیده است که بعد از آغاز به کار مجلس تقدیم هیات‌رئیسه مجلس خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه هدف از تحقیق و تفحص مچ‌گیری نیست، تصریح کرد: هدف نمایندگان مجلس از ارائه این طرح کمک به سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور است و قصد مچ‌گیری نداریم.

جباری با یادآوری اینکه بر اساس قانون منابع و اعتباراتی در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار می‌گیرد، گفت: باید مشخص شود این منابع و اعتبارات و تمام اختیاراتی که قانونگذار به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داده است چگونه هزینه شده و استفاده می‌شود.

نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: در صورت انجام تحقیق و تفحص علاوه بر اینکه به دستیابی سازمان به اهدافش کمک خواهد شد، نمایندگان هم به عنوان قانونگذاران متوجه می‌شوند که چه تصویب کرده و تا چه حد قوانین مصوب اجرایی می‌شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، یادآور شد: طرح چند بندی تحقیق و تفحص از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که به امضای 17 نماینده رسیده است در نخستین جلسه شروع به کار مجلس بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه تقدیم هیات‌رئیسه مجلس خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک