عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

خط فقر یک میلیون تومان شد

کدخبر: ۱۰۱۶۲۴
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در واکنش به گفته های رییس مرکز آمار مبنی بر توان زندگی با درآمد 270 هزار تومانی گفت: اکنون خانوارهایی که کمتر از یک میلیون تومان درآمد داشته باشند زیر خط فقر هستند و تهیه یک وعده غذایی هم با درآمد 270 هزار تومانی برای خانواده مقدور نیست.
خط فقر یک میلیون تومان شد
به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خانه ملت، محمدعلی عبدالله زاده در گفت و گویی در واکنش به گفته های رییس مرکز آمار مبنی بر اینکه هرکس در ماه ۲۷۰ هزار تومان درآمد داشته باشد فقیر نیست، گفت: براساس اعلام مسئولین، خانوارهای با درآمد کمتر از یک میلیون تومان زیر خط فقر بوده و در وضعیت کنونی، تامین مایحتاج ضروری هم با درآمد 270 هزار تومانی در ماه مقدور نیست.
 
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس افزود: خانواده ای که یک وعده غذا در روز هم صرف کند نمی تواند با این درآمد به زندگی ادامه دهد و بطور حتم این اصلی ترین نیاز برای زنده ماندن است.
 
او ادامه داد: به عقیده بنده زندگی با رقم 270 هزارتومان برای یک خانواده غیر ممکن بوده و بطور حتم خانواده 4 نفره ای که کمتر از یک میلیون تومان درآمد در ماه دارد زیر خط فقر و نیازمند حمایت است.
 
عبدالله زاده گفت: البته درآمد یک میلیون تومانی بطور متوسط بوده و در برخی از کلان شهرها به دلیل اجاره مسکن و مخارج بالا درآمد بیشتری نیاز است و در برخی از شهرها درآمد کمتر، اما آنچه مسلم است اینکه زندگی با 270 هزار تومان ممکن نیست.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در رابطه با اعلام معاون وزیروزیرکارو امور اجتماعی در مورد اینکه رقم واقعی بیکاری دوبرابر آمار رسمی است نیز گفت: بر اساس بررسی ها در حوزه انتخاباتی فردوس، طبس، بشرویه و سرایان، رقم بیکاری اعلام شده برابر با واقعیت است و فکر می کنم که رقم اعلام شده در کشور هم صحیح باشد.
 
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس در رابطه با راهکارهای ایجاد اشتغال در کشور نیز گفت: حمایت از بخش خصوصی مهمترین عامل برای رونق تولید و ایجاد اشتغال است، در کنار آن باید موانع تولید برداشته و برای جذب سرمایه اقدام کرد، بطور حتم با دستیابی به این موارد، دغدغه کمبود اشتغال نیز در کشور مرتفع خواهد شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید