گزارشی از ملاک های خرید لباس سیاستمداران

فعالان سیاسی چه لباسی می پوشند؟

کدخبر: ۱۰۶۱۱۷
چگونگی خرید لباس، جنس لباس و کیفیت محصول خریداری شده و حتی ایرانی یا خارجی بودن پوشاک چهره های سیاسی برای برخی جای سوال بوده که در این گزارش به این موضوع پرداخته شده و از چند نفر از چهره های سیاسی در این رابطه سوال شده است.
فعالان سیاسی چه لباسی می پوشند؟

به گزارش «اقتصادنیوز» در هر جامعه‌‏ای نوع و کیفیت لباس زنان و مردان، علاوه بر آن که تابع شرایط اقتصادی و اجتماعی و اقلیمی آن جامعه است، تابع جهان‏بینی و ارزش‌‏های حاکم بر فرهنگ آن جامعه نیز است.

در این گزارش،  چهره‌های فعال در حوزه سیاست و اجتماع پاسخ می‌دهند که وقتی می‌خواهند لباسی خریداری کنند اولویت انتخاب برایشان با جنس‌های ایرانی است یا خارجی.  پاسخ‌های این اشخاص را می‌خوانید:


زهرا شجاعی : به دلیل اینکه یکی از بخش های اصلی و پر هزینه پوشاک من چادر است، قاعدتاً ترجیح می‌دهم که جنس ایرانی خریداری کنم، اما با توجه به اینکه متاسفانه در بخش تولید چادر به خصوص چادر مشکی مافیایی در کشور وجود دارد ما مجبور هستیم که از تولیدات خارجی استفاده کنیم. در کل چادر ایرانی کیفیت خوبی ندارد.

علی شکوری‌راد :  دنبال خرید برندهای خارجی نیستم و اگر جنس ایرانی خوب در بازار باشد آن را می خرم.  بیشتر خانواده برام لباس می خرد. و قیمت برای من اصلا مهم نیست.

سعید لیلاز  :از حکیمی سوال کردند که بهترین وقت غذا خوردن کی هست؟ گفت توانگران آن گاه که گرسنه شوند و درویشان آن زمان که بیابند. من هر لباسی را که پیدا کنم می‌پوشم. لباس‌های من را اکثراً خانواده خریداری می‌کنند. خیلی کم پیش می‌آید که خودم به خرید لباس بروم اما اگر خودم بروم خرید ترجیح می‌دهم لباس ایرانی خرید کنم. من سال‌ها در بخش تولید بودم و این برای ما خفت بوده که بخواهیم از کالای خارجی استفاده کنیم.  هر چند سال یک بار لباس می خرم و قیمت برای من در الویت قرار دارد تا کیفیت.

فاطمه راکعی : اهل برند و مارک نیستم. برای خرید پوشاک پول زیادی برای لباس ها نمی دهم ولی از رنگ های متنوع استفاده می کنم.

محمدرضا خباز : بعضی از افراد روی برند و مارک خیلی حساس هستند اما من و خانواده ام به هیچ وجه روی این موضوع حساس نیستیم. من پارچه می خرم و به شهر خودمان یعنی کاشان می بر تا در آنجا برایم با قیمت 150 هزار تومان کت و شلوار بدوزند. پسر هایم کت شلوار دوخته شده استفاده می کنند و اکثراً هم از ساختمان پلاسکو خرید می کنند و با پول یک پیراهن خارجی سه یا چهار پیراهن ایرانی خوب می خرند.

جواد اطاعت : هم کیفیت هم قیمت برای من مهم است. من اصلاً برندهای خارجی نمی‌پوشم. اولویت من در خرید با لباس های ایرانی است. 

علی بیگدلی : هم قیمت و هم کیفیت برای من مهم است اما بین قیمت و کیفیت الویت با کیفیت پوشاک است. اصلا لباس ایرانی نمی پوشم به دلیل اینکه کیفیت مناسبی ندارند. هر دو سه سال یک مرتبه خرید می کنم.

آذر منصوری : الویت من با لباس های ایرانی است. تولیدات داخلی در حدی هستند که بتواند نیازهای پوششی را تامین کند منتهی این دیگر بستگی به سلیقه مردم دارد. من یا فصلی یا سالانه خرید می کنم. 

عباس عبدی : خودم خرید نمی کنم و خانواده برایم خرید می کنند. بیشتر سعی می کنم از جنس های ایرانی استفاده کنم. کت و شلوار هایم را از هاکوپیان می خرم. 
محصولات ایرانی را به دلیل قیمتش ترجیح می دهم. البته کیفیت نه اینکه الویت نداشته باشد اما جنس های ایرانی مثل هاکوپیان کیفیت دارند و چندین سال هم از آنها استفاده می کنم. من خیلی اهل خرید لباس نیستم و بودجه خاصی برای خرید لباس مشخص نمی کنم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید