عیسی کلانتری در گفت وگو با اقتصاد روز:

تولید برنج در جنوب صرفه اقتصادی ندارد

کدخبر: ۱۰۰۴۹۸
دبیر کل خانه کشاورز معتقد است: دولت با حمایت از برنج کاران جنوب کشور منابع پایه و به ویژه منابع آب را تخریب می کند.
تولید برنج در جنوب صرفه اقتصادی ندارد

عیسی کلانتری در گفت‌وگو با اقتصاد روز اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی در جنوب ایران همچون سایر نقاط کشور، نباید از تولید برنج در استان‌های فارس و خوزستان حمایت کرد؛ چون به صرفه اقتصادی نیست.
او افزود: آب ارزشمندتر از آن است که برنج در جنوب تولید کنیم؛ در آنجا باید برای کشت نیشکر و گندم پاییزه سرمایه‌گذاری کنیم.
این کارشناس ارشد بخش کشاورزی ادامه داد: در شرایط کنونی فقط کاشت برنج در شمال به صرفه است. در نتیجه سیاست مطلوب حمایت از آنها به جای تولیدکنندگان جنوب کشور است.
او در مورد میزان تولید نیز گفت: در سال‌های اخیر میزان تولید نسبتاً ثابت بود؛ چون تغییر سطح زیر کشت اتفاق نیفتاد و ژن‌های موجود نیز تقریباً ثابت ماند.
کلانتری افزود: وزارت جهاد کشاورزی در شمال کشور برای افزایش تولید روی موضوع ژن‌ها، واریته‌ها و تکنولوژی‌های جدید به جای افزایش سطح زیر کشت کار کند.
او با توجه به میزان تولید دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج در سال جاری، میزان نیاز کشور را حدود 500 تا 600 هزار تن خواند و گفت: واردات بی‌رویه برنج منجر به تضعیف کشاورزان برنج‌کار می‌شود. در نتیجه دولت باید با برنامه واردات را انجام دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک