تخریب سالانه 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی

کدخبر: ۱۰۰۵۸۵
رییس سازمان امور اراضی گفت: سالانه 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تخریب و در آن تغییر کاربری قانونی وغیرقانونی اتفاق می افتد.
تخریب سالانه 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی

به گزارش اقتصاد روز ، قباد افشار در نخستین نشست خبری خود اظهار کرد: از میان 10 هزار تخریب اراضی کشاورزی که سالانه اتفاق می افتد؛ حدود 8 هزار هکتار آن با تغییر کاربری غیرقانونی روبرو است.

وی ادامه داد:در 10 سال برای حدود 60 هزار هکتار از اراضی که تغییر غیرقانونی کاربری انجام شده پرونده تشکیل و بیش از 70 درصد آنها به مراجع قضایی معرفی شده است؛ درضمن تاکنون 55 هزار پرونده مشمول صدور رای قضایی شده‌اند.

رییس سازمان امور اراضی در خصوص وضعیت اسناد زمین های کشاورزی نیز گفت: درحال حاضر 70 درصد از اراضی کشاورزی سند ندارند و کشاورزان برای دریافت تسهیلات بانکی با مشکل مواجه‌ هستند که درصدد هستیم امسال سه میلیون هکتار از این اراضی سند‌دار شوند.

وی ادامه داد: در این میان عده‌ای دیگر که دارای اسناد مورد وثوق بانک‌ها هستند سوء‌استفاده کرده و با گرفتن بخشی از تسهیلات بانکی کشاورزان، سند خود را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

رییس سازمان امور اراضی افزود: از سوی دیگر هماهنگی‌های لازم با سازمان ثبت اسناد انجام شده تا در صورت تکمیل پرونده هر یک از کشاورزان اسناد اراضی آنها خارج از نوبت به نام کشاورزان شود.

به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی وی تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان امور اراضی جلوگیری از خوردشدن این اراضی است که لایحه اصلاح این قانون در آینده نزدیک به مجلس خواهیم برد تا بتوانیم با پرکردن خلا‌های قانونی در راستای یکپارچه‌سازی اراضی تلاش کنیم.


اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید